PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 42 Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Współczesne wyzwania komunikacji marketingowej | 490--499
Tytuł artykułu

Sprawozdawczość biznesowa jako narzędzie komunikacji z inwestorami

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Business Reporting as a Communication Tool With Investors
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Nowoczesna sprawozdawczość biznesowa stanowi dziś niemałe wyzwanie dla zarządów spółek, zwłaszcza wobec wymagań, które stawia rynek kapitałowy. Wzrasta bowiem akceptacja prawa akcjonariuszy do wyczerpującego przepływu informacji, a inwestorzy - aby podjąć decyzję o zaangażowaniu kapitału - domagają się, w ramach tzw. relacji inwestorskich, kompleksowego i jasnego obrazu aktualnej sytuacji przedsiębiorstwa oraz perspektyw jego rozwoju. Wpisując się w ten nurt, celem prezentowanego artykułu jest zwrócenie uwagi na zmiany, jakie zachodzą obecnie w sprawozdawczości, będącej jednym z narzędzi komunikowania się przedsiębiorstwa z szeroko rozumianym otoczeniem rynkowym. (abstrakt oryginalny)
EN
Modern business reporting is a challenge for companies' executive boards, especially in front of requirements of capital markets. There is a growth of shareholders rights acceptance for comprehensive information flow and investors - in order to make a decision to involve their capital - require, within the framework of investor's relations, obtaining a complex, comprehensive and clear picture of current company's situation and growth perspectives. Recognizing this trend, the objective of the paper so paying attention on changes that currently take place in reporting standards, which are one of standard tools of communication with widely perceived market's environment. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • D. Niedziółka "od dostępności dokładnych i kluczowych informacji o przedsiębiorstwach i ich perspektywach zależy efektywna alokacja kapitałów inwestorów". Za: D.A. Niedziółka: Relacje inwestorskie. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2008, s.14.
  • M. Remisiewicz: Nowe technologie w relacjach inwestorskich. [W:] Metody wyceny spółki, perspektywa klienta i inwestora. Red. M. Panfil, A. Szablewski. Poltext, Warszawa 2006, s. 596.
  • M. Marcinkowska: Raportowanie wartości spółki dla inwestorów. [W:] Metody wyceny spółki, perspektywa klienta i inwestora. Red. M. Panfil, A. Szablewski, Poltext, Warszawa 2006, s. 626.
  • A. Gajewska-Jedwabny: Relacje inwestorskie i raportowanie wartości. [W:] Wycena i zarządzanie wartością firmy. Red. A. Szablewski, R. Tuziemek. Poltext, Warszawa 2004, s. 452-459.
  • M. Marcinkowska: Roczny raport z działań i wyników przedsiębiorstwa, OE, Kraków 2004, s. 9.
  • A. Black, P. Wright, J.E. Bachman: W poszukiwaniu wartości dla akcjonariuszy. Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 2000, s. 276.
  • A. Gajewska-Jedwabny: Raportowanie wartości. "Parkiet" 2005, nr 24. Za: http://www.piri.pl/pol/pressrm/ 05_11_24par.pdf (9.06.09).
  • T. Cebrowska: Nowe podejście do sprawozdawczości finansowej. "Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości", t. 4 (60), SKwP, Warszawa 2001.
  • T. Dudycz: Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa. PWE, Warszawa 2005, s. 215-217.
  • M. Marcinkowska: Kapitał intelektualny jako źródło przewagi konkurencyjnej współczesnej firmy. [W:] Wycena i zarządzanie wartością firmy. Red. A. Szablewski, R. Tuziemek. Poltext, Warszawa 2004, s. 84.
  • M. Marcinkowska: Bilans zasobów niematerialnych. Controlling, Forum Media, Warszawa 2004.
  • M. Pawłowski: Komunikacja korporacyjna to narzędzie zwiększania wartości przedsiębiorstwa. "Parkiet" 2008, nr 14. Za: http://www.piri.pl/pol/press-rm/Parkiet_April_2008.pdf (9.06.09).
  • T. Collis: Finansowe public relations. W: Public relations w praktyce. Red. A. Gregory. Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1997, s. 74.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171366863

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.