Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Kształtowanie wizerunku miast regionu turystycznego na przykładzie województwa warmińsko-mazurskiego
Języki publikacji
Abstrakty
Increasingly often, authorities of towns notice the need for targeted development of the town image. As a consequence, they undertake various actions that are to lead to the situation when the town is not seen in an accidental way but in a way consistent with the intentions of the town authorities. That desirable image is to be coherent and expressive as a consequence of which it should contribute to town development as a source of its competitive advantage. This paper aims at assessment of the image development strategies of the towns from Warmińsko-Mazurskie voivodship. The research was conducted in towns of Warmińsko-Mazurskie voivodship at the turn of 2009/2010 applying the survey method. The results indicate positive verification of the formulated hypothesis that the towns from Warmińsko-Mazurskie voivodship, as a consequence of their location, aim at developing their image as that of a tourist town. (original abstract)
Władze miast coraz częściej zauważają potrzebę celowego kształtowania wizerunku miasta. W związku z tym podejmują różnego rodzaju działania, które mają doprowadzić do tego, że miasto nie będzie odbierane w sposób przypadkowy, ale zgodny z intencjami władz miejskich. Pożądany wizerunek ma być spójny i wyrazisty, przez co powinien przyczynić się do rozwoju miasta, stając się źródłem jego przewagi konkurencyjnej. Celem opracowania jest ocena strategii kształtowania wizerunku miast województwa warmińsko-mazurskiego. Badanie przeprowadzono w miastach województwa warmińsko-mazurskiego na przełomie lat 2009/2010 metodą ankietową. Wyniki badania wskazują na pozytywne zweryfikowanie wysuniętej hipotezy, mówiącej o tym, że miasta województwa warmińsko-mazurskiego ze względu na swoje usytuowanie dążą do ukształtowania wizerunku miasta turystycznego. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
- University of Warmia and Mazury in Olsztyn, Poland
Bibliografia
- Altkorn J. 1999. Wizualizacja firmy. Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków.
- Kothler P. 1994. Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner i s-ka, Warszawa.
- Łuczak A. 2000. Istota tożsamości miasta. Samorząd Terytorialny, 10.
- Łuczak A. 2001. Wizerunek miasta. Samorząd Terytorialny, 1-2.
- Moszkowicz M. 1997. Tożsamości strategia przedsiębiorstw. Modele i doświadczenia. Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław.
- Olszewska J. 2000. Wizerunek jako narzędzie tworzenia przewagi strategicznej gminy. Marketing i Rynek, 11.
- Śliwińska K. 1999. Marketingowe instrumenty komunikowania się firmy z rynkiem. Wydawnictwo Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania, Katowice.
- Stanowicka-Traczyk A. 2008. Kształtowanie wizerunku miasta na przykładzie miast polskich. Oficyna wydawnicza Branta, Bydgoszcz.
- Urbaniak M. 2003. Wizerunek dostawcy na rynku dóbr produkcyjnych. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
- Wolf J. 1992. Werbung und public Relations. Mainz, Munchen.
- Zarządzanie firmą: Strategie, struktury, decyzje, tożsamość. 1995. Strategor. Tł. K. Bolesta-Kukułka. PWE, Warszawa.
- Zarządzanie marketingowe. podstawy informacyjne projektowania strategii. 1999. Red. T. Żabińska, L. Żabiński. Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171366909