PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 42 Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Współczesne wyzwania komunikacji marketingowej | 548--558
Tytuł artykułu

Internet jako narzędzie komunikacji marketingowej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Internet as a Marketing Communication Tool
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Internet jako nowoczesne medium komunikacji społecznej odgrywa w dzisiejszych czasach coraz istotniejszą rolę. Internetowa komunikacja marketingowa to szeroki wachlarz różnych możliwości komunikowania się przedsiębiorstwa z otoczeniem, zarówno w zakresie działań promocyjnych, jak i w obszarze komercyjnego wykorzystania tego medium. Za pośrednictwem Internetu przedsiębiorstwa kreują swój pozytywny wizerunek, wzbudzają zaufanie klientów, promują produkty, a także oferują możliwość ich zakupu w oparciu o rozwiniętą sieć handlu elektronicznego. Zasadnym wydaje się wniosek, iż Internet jako jedno z najszybciej rozwijających się mediów komunikacyjnych ma przed sobą ogromną przyszłość i niewątpliwie można oczekiwać jego dalszego rozwoju, a tym samym pojawiania się coraz to nowych form internetowej komunikacji marketingowej. (abstrakt oryginalny)
EN
At present, internet plays a more and more vital role as a modern medium of social communication. Internet marketing communication is a wide spectrum of various possibilities of communication between the company and its environment, which may be performed as a promotional or commercial activity. Enterprises may use internet to create positive image, to create the trustworthiness of customers, to promote products and also to offer an opportunity to buy products through electronic channels. It may be expected, that the Internet, as one of the fastest developing communication channels has a bright future and that new forms of the electronic marketing communication will appear. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • M. Drzazga: Systemy promocji przedsiębiorstw. PWE, Warszawa 2006, s. 11.
  • J.F. Engel, M.R. Warshaw, T.C. Kinnear: Promotional Strategy. Irwin, Chicago 1998, s. 23.
  • Komunikacja marketingowa. Red. B. Szymoniuk. PWE, Warszawa 2006, s. 13.
  • Kompendium wiedzy o marketingu. Red. H. Mruk, B. Pilarczyk. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2006, s. 21.
  • T. Sztucki, Encyklopedia marketingu. Definicje. Zasady, metody. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1998, s. 256- 257.
  • Ph. Kotler, Marketing od A do Z, PWE Warszawa 2004, s. 32.
  • Komunikacja marketingowa. Red. M. Rydel. ODDK, Gdańsk 2001, s. 20.
  • Ph. Kotler: Marketing. Dom Wydawniczy REBIS Sp. z o.o., Poznań 2005, s. 576
  • T. Dryl: Podstawy marketingu - wybrane zagadnienia. WSFiR, Sopot 2005, s. 117.
  • B. Gregor, M. Stawiszyński: e-Commerce. Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Łódź 2002, s. 51-52.
  • D. Kaznowski: Nowy marketing w Internecie. Wyd. Difin, Warszawa 2007, s. 39.
  • M. Dryka: Internet jako instrument marketingu. [W:] Zarządzanie firmą - teoria i praktyka. Wybrane zagadnienia. Red. W. Waszkiewicz. Wyd. AGH, Kraków 2001.
  • A. Pabian: Promocja. Nowoczesne środki i formy. Wyd. Difin, Warszawa 2008, s. 76.
  • P. Majewski: Czas na e-biznes. Wyd. Helion, Gliwice 2007, s. 16.
  • G. Mazurek: Blog jako narzędzie marketingowe. "Marketing w Praktyce" 2004, nr 9. Za: www.egospodarka.pl/ 6056,Blog-jako-narzedzie-marketingowe (15.06.2009).
  • T. Maciejowski: Narzędzia skutecznej promocji w Internecie. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003, s. 143-144.
  • G. Leszczyński, Rynek elektroniczny jako obszar funkcjonowania przedsiębiorstw. "Świat Marketingu" 2002. http://www.swiatmarketingu.pl/index.php?rodzaj=01&id_numer=94794; S. Mynarski: Analiza rynku. Systemy i mechanizmy. Akademia Ekonomiczna, Kraków 1993, s. 9.
  • J. Wielki: Elektroniczny marketing poprzez Internet. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa-Wrocław 2000, s. 56-57.
  • W. Grudzewski, J. Hejduk: Przedsiębiorstwo wirtualne. Difin, Warszawa 2002, s. 63-64; S. Collin: Marketing w sieci. Wyd. Felberg SJA, Warszawa 2002, s. 14-15
  • P.Doyle: Marketing wartości. Wyd. Felberg SJA, Warszawa 2003, s. 373-374.
  • Logistyka on-line. Red. K. Rutkowski. PWE, Warszawa 2002, s. 170-171.
  • A. Sznajder: Marketing wirtualny. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002, s. 183
  • Oblicza Internetu. Architektura komunikacji. Red. M. Sokołowski. Wyd. PWSZ w Elblągu, Elbląg 2007, s. 64.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171366917

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.