PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 25 Orientacja na klienta na konkurencyjnym rynku | 357--381
Tytuł artykułu

Marketingowe kształtowanie relacji rynkowych z usługobiorcami

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Marketing Development of Market Relationships with Customers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie koncepcyjnego modelu marketingowego kształtowania relacji rynkowych z usługobiorcami. Kluczowymi elementami modelu są cele, strategia i programy marketingowe, które z jednej strony powstają na podstawie diagnozy sytuacji w otoczeniu i sytuacji w samej organizacji, zaś z drugiej oddziałują na wykształcenie czynników relacyjnych - opisujących relację rynkową - oraz rezultaty relacji powstałe zarówno po stronie usługobiorcy, jak i usługodawcy. Zaletą modelu jest wyeksponowanie efektów działań marketingowych jako czynników relacyjnych oraz rezultatów relacji, nie tylko u usługodawcy, ale też i u usługobiorcy.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the paper is to present conceptual model of development of market relationship with customers. The key elements of the model are goals, strategy and marketing programs that, on one hand, are formulated on the basis of situation in the environment and in a company and, on the other hand, cause creation of relational factors that describe a market relationship and results of relationship on both sides of service supplier and service recipients. The advantages of the model is highlighting the results of marketing actions as relationship factors and results of the relations, in both service supplier and service recipients.(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Gdańska
Bibliografia
  • Berry L.L., Relationship marketing of services - growing interest, emerging perspectives, "Journal of the Academy of Marketing Science" 1995, Vol. 23, No. 4, s. 236.
  • Czubała A., Usługi w gospodarce, w: Marketing usług, red. A. Czubała, A. Jonas, T. Smoleń, J.W. Wiktor, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2006, s. 13.
  • Dąbrowski D., Projektowanie strategii marketingowej, Zeszyty Naukowe Katedry Marketingu nr 4, Politechnika Gdańska, Wydział Zarządzania i Ekonomii, Gdańsk 2005, s. 37.
  • Daszkowska M., Usługi. Produkcja, rynek, marketing, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  • Dwyer F.R., Schurr P.H., Oh S., Developing buyer-seller relationship, "Journal of Marketing" 1987, Vol. 51 (April), s. 12.
  • Furtak R., Marketing partnerski na rynku usług, PWE, Warszawa 2003.
  • Hunt S.D., Arnett D.B., Madhavaram S., The explanatory foundations of relationship marketing theory, "Journal of Business & Industrial Marketing" 2006, No. 21/2, s. 77.
  • Kamiński J., Nowa definicja marketingu AMA, "Marketing i Rynek" 2009, nr 5, s. 11.
  • Kotler Ph., Armstrong G., Principles of marketing, Pearson Prentice Hall, Upper Saddle River 2008.
  • Kumar V., Morris G., Measuring and maximizing customer equity, "Journal of the Academy Marketing Science" 2007, No. 35, s. 163.
  • McDonald M.H.B., Marketing plans. How to prepare them. how to use them, Butterworth-Heinemann, Oxford 1993, s. 19.
  • Michalski E., Marketing. Podręcznik akademicki, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2003.
  • Mitręga M., Marketing relacji. Teoria i praktyka, CeDeWu, Warszawa 2011, s. 43.
  • Otto J., Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, C.H. Beck, Warszawa 2004.
  • Strategie marketingowe, red. W. Wrzosek, Oficyna Wyd. SGH, Warszawa 2001, s. 11.
  • Tomczyk P., Analiza podejść do zarządzania wartością klienta, w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Zachowania konsumentów - trendy i kierunki zmian, red. G. Rosa. A. Smalec, I. Ostrowska, Zeszyty Naukowe nr 660, Ekonomiczne Problemy Usług nr 72, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2011, s. 133135.
  • Uniwersalny słownik języka polskiego PWN, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171367087

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.