PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 35, cz.1 Rynki przesyłu i przetwarzania informacji - stan obecny i perspektywy rozwoju. Cz.1 | 403--411
Tytuł artykułu

Centrum kontaktu z klientem w systemie informacji marketingowej

Warianty tytułu
Customer Contact Center in Marketing Information System
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Centrum kontaktu z klientem jest ważnym narzędziem marketingu relacyjnego. Zapewnia realizację postulatu dwukierunkowej komunikacji z klientami. Stanowi specyficzne rozwiązanie, które powinno być umiejętnie pozycjonowane w systemie informacji marketingowej przedsiębiorstwa. W ten sposób możliwe jest uzyskanie wysokiego stopnia integracji informacji marketingowych i efektywna realizacja procesów informacyjnych na podstawie danych przechowywanych w spójnej bazie danych marketingowych.(fragment tekstu)
EN
A properly manager marketing information is one of the key resources for organizations. In the article, a customer contact center is briefly characterized. This is a tool used for managing marketing communication between an organization and its customers, fulfilling requirements of the relationship marketing. Then, a marketing information system is described from the perspective of its tasks. A place of customer contact center in the structure of customer relationship management systems and in the marketing information system is defined. Also, tasks of marketing databases from the point of view of contacts with customers are pointed out.(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Radomska im. Kazimierza Pułaskiego
Bibliografia
  • Horovitz J.: Strategia obsługi klienta, PWE, Warszawa 2006.
  • Kostecki M.: Call centers i ich pracownicy, w: Call/contact center jako dobre narzędzie konkurowania i budowy relacji z klientem, White Paper, Computerworld Custom Publishing/IDG Forum czerwiec 2002.
  • Kasprzak T.: Biznes i technologie informacyjne - perspektywa integracji strategicznej, Nowy Dziennik, Warszawa 2003.
  • Kotler Ph.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa 1994.
  • Kramer J.: Sprawozdanie z Konferencji Marketing 2001, Marketing i Rynek 1/1999.
  • Nowicki A. (red.): System informacyjny marketingu przedsiębiorstw, Modelowanie, PWE, Warszawa 2005.
  • Nowicki A.: Strategia doskonalenia systemu informacyjnego w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wrocław 1998.
  • Otto J.: Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2001.
  • Pieczykolan R.: Informacja marketingowa, PWE, Warszawa 2005.
  • Roberts M., Berger P.: Direct Marketing Management, Prentice Hall, New Jersey, USA 1989.
  • Schultz D., Tannenbaum S., Lauterborn R.: Integrated Marketing Communications, NTC Publishing Group 1993.
  • Sobkowiak B.: Komunikowanie społeczne, w: Dobek-Ostrowska B. (red.): Współczesne systemy komunikowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 1998.
  • Stone B., Wyman J.: Successful Telemarketing - Opportunities and Techniques for Increasing Sales and Profits, Young and Rubicann Inc., Lincolnwood, USA 1986.
  • Światowiec J.: Koegzystencja marketingu partnerskiego i tradycyjnego, w: Skurzyński M. (red.): Innowacje w marketingu - młodzi o marketingu, Materiały konferencyjne, Uniwersytet Gdański, Sopot 2005.
  • Thomas M.: Podręcznik marketingu, Warszawa, PWN 1998.
  • Unold J.: Systemy informacyjne marketingu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171367223

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.