PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 35, cz.2 Rynki przesyłu i przetwarzania informacji - stan obecny i perspektywy rozwoju. Cz.2 | 401--411
Tytuł artykułu

Usługi pocztowe w erze społeczeństwa informacyjnego

Autorzy
Warianty tytułu
Postal Services in the Age of Information Society
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W XXI wieku Polska staje przed ogromem wyzwań natury społecznej i technologicznej. W wysoko rozwiniętych społeczeństwach obserwuje się silną tendencję do przechodzenia od gospodarki opartej na pracy i kapitale do gospodarki opartej na wiedzy, w której zasadniczą rolę odgrywa informacja oraz technologie informacyjne. Weszliśmy w wiek cywilizacji cyfrowej. Kluczowym zadaniem dla Polski jest włączenie się w proces budowy ery informacyjnej poprzez wykorzystanie nowoczesnych technologii społeczeństwa informacyjnego, stwarzanie warunków dla zapewnienia bezpośredniego dostępu do informacji, kształtowanie świadomości społeczeństwa oraz rozwijanie jego potencjału intelektualnego i gospodarczego. Zadania te dotyczą również rynku usług pocztowych. Poprzez oferowanie nowych usług zarówno tych o charakterze powszechnym jak i umownym opartych w znacznej części na procesach teleinformatycznych, rynek usług pocztowych stanie się kolejnym istotnym elementem ery społeczeństwa informacyjnego. (fragment tekstu)
EN
This article shows the essence and functions of information society. The internet acces grows up strongly in Poland. The internet has big influence on the postal market. We can observe creating new products on this market, for example:  e- letter,  e- postal order,  e- direct mail. This products can be sell by virtual postal market, which gives competitive advantage on the postal market in the light of liberalization. This new offer gives benefits for customers and postal operators. (original abstract)
Twórcy
  • Poczta Polska
Bibliografia
  • Bliźnik G., Nowak J.S., Społeczeństwo informacyjne. Doświadczenie i przyszłość, Polskie Towarzystwo Informatyczne, Katowice 2006.
  • Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • Podpis elektroniczny-sposób działania, zastosowanie i korzyści. Praca zbiorowa, Ministerstwo Gospodarki, Warszawa 2005.
  • Stolarczyk A., Wpływ rozwoju technik komunikacji elektronicznej na rynek usług pocztowych w dobie tworzenia społeczeństwa informacyjnego, Telekomunikacja i Techniki Informacyjne, nr 3-4/2006.
  • Ustawa z dnia 18 września 2001 roku o podpisie elektronicznym.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171367281

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.