PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 35, cz.1 Rynki przesyłu i przetwarzania informacji - stan obecny i perspektywy rozwoju. Cz.1 | 563--571
Tytuł artykułu

E-procurement w przedsiębiorstwie na przykładzie platformy B2B iZam

Warianty tytułu
E-Procurement in Enterprise on the Basis of B2B iZam Platform
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Platformy zaopatrzeniowe B2B mają za zadanie ułatwić zarządzanie zakupami przez sieć komputerową, którą w większości przypadków jest Internet. Wykorzystanie drogi elektronicznej do realizacji współpracy biznesowej daje wymierne efekty w wymiarze ekonomicznym jak również pozytywnie wpływa na wizerunek przedsiębiorstwa. Na rynku oprogramowania e-procurement jest coraz więcej dostawców oferujących samodzielne produkty lub rozwiązania wymagające integracji z systemami back-office. Jednym z takich rozwiązań jest platforma zaopatrzeniowa B2B iZam. Jej integracja z system informatycznym klasy ERP przynosi przedsiębiorstwu rozliczne korzyści wynikające z obsługi procesów zakupowych w jednym spójnym środowisku komputerowym. Warty podkreślenia jest fakt, że zintegrowanie obu systemów jest istotnym krokiem w kierunku budowy systemu informatycznego ukierunkowanego na łańcuch dostaw. (fragment tekstu)
EN
The purpose of this paper is to show that e-procurement provides firms with new and efficient solutions to drive significant value into their business. The first part of the paper describes the specifics of B2B e-commerce in Poland and explains the essence of e-procurement. Second part presents the characteristics of e-procurement systems on the basis of iZam platform. The architecture and functional properties were discussed as well as integration with ERP systems. The paper underlines benefits of e-procurement applications in enterprise.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Kraski M., Elektroniczna gospodarka w Polsce. Raport 2007, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań 2008.
  • Mejssner B., Przede wszystkim B2B, CIO Magazyn Dyrektorów IT, 9/2007.
  • Zwierzchowski Z., Rynek e-handlu to nie tylko wirtualne sklepy i aukcje, http://www.rp.pl/artykul/112112_Rynek_e_handlu_to_nie_tylko_wirtualne_sklepy _i_aukcje.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171367351

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.