PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 35, cz.1 Rynki przesyłu i przetwarzania informacji - stan obecny i perspektywy rozwoju. Cz.1 | 587--600
Tytuł artykułu

E-biznes w działalności przedsiębiorstw w świetle badań ankietowych

Autorzy
Warianty tytułu
E-Bussinnes in Companies in Light of the Survey Conducted
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Poziom wykorzystania rozwiązań informatycznych w realizacji transakcji handlowych jest wysoki w szczególności w obszarach o małej złożoności, takich między innymi jak promocja i reklama przedsiębiorstw za pomocą witryny internetowej (ogólne informacje o firmie, informacje o ofercie produktowousługowej, dane kontaktowe itp.), złożenie zamówienia, transfer płatności. Natomiast w obszarach bardziej złożonych stopień wykorzystania technologii informatycznych jest zdecydowanie mniejszy przykładowo takich jak śledzenie stopnia zaawansowania realizowanych zamówień, wsparcie posprzedażne, EDI, ERP itp. W ogólnej ocenie wykorzystania rozwiązań informacyjno-komunikacyjnych w badanych firmach jako podstawowe bariery wykorzystania Internetu wskazane były: zbyt wolny i niestabilny proces komunikacji, zbyt wysokie wydatki na rozwój i utrzymanie witryny internetowej, strata czasu wskutek bezcelowego przeglądania zasobów Internetu, brak zauważalnych korzyści dla firmy. Jako bariery wykorzystania handlu elektronicznego wskazane były: produkty i usługi firmy nie nadające się do sprzedaży wykorzystującej kanał internetowy, problemy logistyczne, koszty rozwoju i utrzymania systemu handlu elektronicznego, niepewność dotycząca kontraktów, warunków dostawy i gwarancji/rękojmi. Jako bariery ogólnego wykorzystania IT wskazano: trudności w pozyskiwaniu wykwalifikowanego personelu, zbyt wysokie wydatki na rozwiązania typu IT, podaż technologii informacyjno - komunikacyjnej nie odzwierciedla faktycznych potrzeb firm, brak odczuwalnych korzyści stosowania technologii w firmie.(fragment tekstu)
EN
The paper presents results of the survay that was conducted in year 2007. The aim of the survay was estimation of the development of informative-communicative technologies in companies. The survay was conducted among 121 enterprises dealing with production, retail and services in the area of southern Poland. Majoraty of the researched companies deal with the following sectors: transport, logistics and distribution, wholesome trad, car industry. The Internet, as one of the effects of information technology, opened new possibilities of global commerce for the enterprises. To remain competitive the enterprises must learn to take advantage of the possibilities brought about by the Internet. The companies using the network efficiently make use of many facilities and economic advantages. The most important feature of the Internet is its global character.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • Całka L., Kuchta P.: Poczta elektroniczna., Wydawnictwo Helion, Gliwice 1997.
  • Gregor B., Stawiszyński M., E-commerce, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz 2002.
  • Majewski P., Czas na e-biznes, Helion, Gliwice 2007.
  • Systemy e-commerce - Technologie internetowe w biznesie. Praca zbiorowa pod red. C.M. Olszak, Katowice 2004.
  • Wielki J.: Elektroniczny marketing poprzez Internet. Warszawa 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171367357

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.