PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 35, cz.1 Rynki przesyłu i przetwarzania informacji - stan obecny i perspektywy rozwoju. Cz.1 | 587--600
Tytuł artykułu

Rozwiązania e-biznesowe w MSP

Autorzy
Warianty tytułu
E-Business in SMEs
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rozwiązania e-biznesowe to pakiety rozwiązań informatycznych używanych w przedsiębiorstwach do dokonywania elektronicznych transakcji oraz spełniania wymagań stawianych przez odbiorców w kontaktach B2B czy B2C. Firmy chcąc sprostać konkurencji na globalnym rynku coraz częściej sięgają po takie rozwiązania e-biznesowe jak elektroniczna wymiana danych (EDI), czy funkcjonalne strony internetowe umożliwiające dokonywanie transakcji on-line. W literaturze przedmiotu można znaleźć opracowania szeroko omawiające korzyści związane z wdrażaniem technologii związanych z Internetem w działalności przedsiębiorstw. Ostatnimi czasy coraz więcej uwagi poświęca się problematyce wdrażania rozwiązań e-biznesowych przez małe i średnie przedsiębiorstwa, problemom i przeszkodom jakie napotykają podczas implementacji oraz wpływowi właścicieli przedsiębiorstw na decyzje o wdrożeniu danego rozwiązania. Prezentowany artykuł ma na celu poruszyć zagadnienia związane z rozwiązaniami e-biznesowymi dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz najczęstszymi problemami związanymi z ich wdrażaniem.(fragment tekstu)
EN
Globalization, technological development and increasing needs for information influence the business environment of organizations. The problem of e-business implementation in SMEs was recently brought to the attention as a way to improve the competitiveness of small and medium size companies. Unfortunately there are many barriers preventing SMEs from embracing new technologies. Support programs assisting SMEs in overcoming issues and helping in swift development of e-business solutions are required.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • Dąbrowska A., Janoś-Kresło M., Wódkowski A., E-usługi a społeczeństwo informacyjne, Diffin, Warszawa, 2009.
  • Fillis I., Johansson U., Wagner B., A conceptualization of the opportunities and barriers to e-business development in the smaller firm, Journal of Small Business and Enterprise Development, Volume 10, Number 3, 2003, dostępne na http://www.emeraldinsight.com/1462-6004.htm.
  • Fillis I., Johansson U., Wagner B.,, A qualitative investigation of smaller firm e-business development, Journal of Small Business and Enterprise Development, Volume 11, Number 3, 2004, dostępne na www.emeraldsight.com/1462-6004.htm.
  • Fillis I., Johansson U., Wagner B.,, Factors impacting on e-business adoption and development in the smaller firm, International Journal of Enterpreneurial Behaviuor & Research, Volume 10, number 3, 2004, dostępne na www.emeraldsight.com/1355-2554.htm.
  • Koh S., Maguire S., Identifying the adoption of e-business and knowledge management within SMEs, Journal of Small Business and Enterprise Development, Volume 11, Number 3, 2004, dostępne na www.emeraldsight.com/1462-6004.htm.
  • Maguire S., Koh S., Magrys A., The adoption of e-business and knowledge management in SMEs, Benchmarking: An International Journal, Volume 14, Number 1, 2007, dostępne na www.emeraldsight.com/1463-5771.htm.
  • Marasini R., Ions K., Ahmad M., Assesment of e-business adoption in SMEs - A study of manufacturing industry in the UK North East region, Journal of Manufacturing Technology Management, Volume 19, Number 5, 2008, dostępne na www.emeraldsight.com/1741-038X.htm.
  • Peet S., Brindley C., Ritchie B., The European Commission and SME support mechanisms for e-business, European Business Review, Volume 14, Numner 5, dostępne na www.emeraldsight.com/0955-534X.htm.
  • Ramsey E., McCole P., E-business in professional SMEs: the case of New Zealand, Journal of Small Business and Enterprise Development, Volume 12, Number 4, 2005, dostępne na www.emeraldsight.com/1462-6004.htm.
  • Taylor M., Murphy A., SMEs and e-business, Journal of Small Business and Enterprise Development, Volume 11, Number 3, 2004, dostępne na www.emeraldsight/1462-6004.htm
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171367443

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.