PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 38 Finanse 2009 - Teoria i praktyka Bankowość | 343--349
Tytuł artykułu

Rynek sztuki a bank - wyzwania i możliwości wykorzystania wzajemnego potencjału

Autorzy
Warianty tytułu
Bank and Art Market -Challenges and Possibilities of Exploiting the Mutual Potential
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W krajach zachodnich zdecydowanej większości zakupów dzieł sztuki na aukcjach dokonują firmy. W Polsce sytuacja kształtuje się zgoła odwrotnie - dzieła sztuki "kupują przede wszystkim osoby prywatne, rzadko kiedy są to klienci instytucjonalni. Jeżeli już - to kolekcjonerzy, którzy kupują na firmy, ale wynika to raczej z ich pasji aniżeli chęci lokowania kapitału przez przedsiębiorstwo". Jednym z uwarunkowań dalszego rozwoju polskiego rynku sztuki wydaje się zatem popularyzacja lokowania na nim kapitału klientów instytucjonalnych. Za cel niniejszego opracowania postawiono w szczególności ukazanie wzajemnych korzyści płynących z możliwości wystąpienia powiązań między klientem instytucjonalnym (w artykule utożsamiany jest on z podmiotem bankowym) a rynkiem sztuki. (fragment tekstu)
EN
The paper presents the main reasons why do corporations (banks) buy art. Corporate collectors obviously have very different motivations then the private collector. The Author has also looked to consider the role of the Corporation in the promotion of art. The analysis leads to conclusion that marriage between banks and art has positive effects on art market and on the company's corporate image and corporate culture. The art collection is designed to serve as an instrument of internal and external communication for the firm. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • M. Frączek: Obraz jak sztabka złota, http://www.ineuro.pl/zobacz.php?idtekst=360, z 10.01.2009 r.
  • P. Szwed-Piestrzcniewicz: Sponsoring jako komunikacja. "Marketing w Praktyce" 2007, nr 1, s. 34.
  • W. Chin-Tao: Privatising Culture.Corporate Art Intervention Since Ihe I980s. Verso, London 2002, s. 246.
  • C. Made: Contemporary Patronage: Corporale Art lnvestment. University of St. Andrews School of Art I listory, 2004, s. 42.
  • A. Elston: Banking on Success. "Art Review" 2007, issue 17, s. 87.
  • I. Bogdanowicz: Dawanie wzbogaca. "CMO" 2008, nr I, http://cmo.cxo.pl/artykuly/57012_l.html, 20.01.2008 r.
  • B. Tomaszkiewicz: Warto stawiać na młodych. "Modern Art" 2007, nr 2, s. 44 45.
  • J.K. Oraczewski: Promocja przez duże P. "Brief" 2000, nr 16, s. 22.
  • B. Tomaszkiewicz: Banki doceniają sztuką współczesną. "Antyki" 2006, nr 4, s. 27.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171367651

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.