Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Trust and Control in Minimal Risk in Partnership Management
Języki publikacji
Abstrakty
Scharakteryzowano zagadnienie partnerstwa strategicznego (relacje pomiędzy sprzedawcą a nabywcą), zwracają uwagę na sukces, ryzyko i na rolę zaufania oraz kontroli w tych relacjach.
A condition of achieving success on the market by a business koncern is an appropriate managing, especially in those areas of its activity where saving of costs is possible. A policy of supply an organization is relation supplier markets - customer markets. A condition of acheving success on the relationship marketing is loyalty - based management. (original abstract)
Rocznik
Strony
169--179
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Das T.K., Bing-Sheng Teng, Trust, Control and Risk In Strategic Alliances; An Integrated Framework, "Organization Studies", 2/2001.
- Doney P.M., Cannon J.P., An Examination of Nature Trust in Buyer-Seller Relationships, "Journal of Marketing", 4/1997.
- Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Sankowska A., Wańtuchowicz M., Zarządzanie zaufaniem w organizacjach wirtualnych, Difin, Warszawa 2007.
- Hutt M., Speh T., Business Marketing Management: a Strategic View of Industrial and Organizational Markets, Dryden Press, 1998.
- Kuc B.R., Kontrola menedżerska. Przełamywanie barier, Wydawnictwo Menedżerskie PTM, Warszawa 2001.
- Stanek M.B., Measuring Alliance Value and Risk. A Model Approach to Prioritizing Alliance Project, "Management Decision", 2/2004.
- Stoner A.F., Freeman R.E., Gilbert R.D., Kierowanie, PWE, Warszawa 2001.
- Światowiec J., Zależność i zaufanie w relacjach między nabywcą a dostawcą, "Marketing i Rynek", 4/2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171368359