PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 595 Zarządzanie i finanse podmiotów sektora publicznego | 181--198
Tytuł artykułu

Rynek reklamy telewizyjnej w Polsce. Telemetria, trendy w oglądalności telewizji, nadawcy telewizyjni

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Telewizja w Polsce od wielu lat utrzymuje pozycję lidera rynku reklamy na tle pozostałych mediów, z 50% udziałem w całości wydatków reklamowych. Ogólny trend spadkowy wydatków na reklamę w Polsce w ostatnich latach odbija się negatywnie na sytuacji reklamy telewizyjnej (czego dowodem jest 5,6% obniżka wydatków na reklamę telewizyjną w roku 2012 vs 2011 ). Rynek reklamy telewizyjnej ulega również wewnętrznym przemianom, jakimi są spadki oglądalności kanałów ogólnopolskich (TVP1, TVP2, TVN, Polsat) na korzyść stacji tematycznych (takich jak: TVN7, TV4, TVP Kultura, TVN24, TV Puls). Nowy układ sił, który jest odzwierciedleniem oglądalności telewizji w krajach zachodnich (proces cyfryzacji przeprowadzony w krajach zachodnioeuropejskich), potęguje niekorzystną kondycję finansową branży (szczególnie nadawcy telewizji publicznej TVP). Dynamicznie zmieniająca się rzeczywistość mediów powoduje, iż w celu zrozumienia jej nowego obrazu konieczna jest dogłębna analiza rynku telewizyjnego w Polsce. To właśnie przetasowania na tym rynku ukazują i wyznaczają nowy kierunek eksploatowania mediów.(fragment tekstu)
Twórcy
Bibliografia
  • Journalism.org,www.stateofthemedia.org/2012/magazines-are-hopes-for-tablets-overdone/ magazines-by-the-numbers.
  • Kall J., Reklama, PWE, Warszawa 2009.
  • Konkurencyjny rynek medialny. Telewizja wobec nowych mediów, red. Sierocki R., Sokołowski M., Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2011.
  • Kowalski T., Jung B., Media na rynku. Wprowadzenie do ekonomiki mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006.
  • Media publiczne. System medialny w Polsce- pytania i dezyderaty, red. Bielawski P., Ostrowski A., Dolnośląska Szkoła Wyższa, Wrocław 2010.
  • Mikułowski Pomorski J., Zmieniający się świat mediów, Studium Dziennikarskie Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Kraków 2008.
  • Opracowanie na bazie dostępnych danych za okres 2007-2012, Nielsen Audience Measurement, Opracowanie na bazie dostępnych danych, Kantar Media - instytut monitoringu wydatków na reklamę w mediach.
  • Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, fala styczeń-grudzień 2012, Raport rynku mediów i reklamy, www.starlink.pl, luty 2013.
  • Skrzypczak J., Polityka medialna w okresie konwersji cyfrowej radiofonii i telewizji, Wydawnictwo Naukowe WNPiD UAM, Poznań 2011.
  • TNS OBOP, Wskaźniki telemetryczne, praktyczny przewodnik, Warszawa luty 2000.
  • Werner U., Reklama: podstawowa wiedza o reklamie, Thaurus, Warszawa 1997.
  • www.atmedia.pl.
  • www.cyfrowypolsat.pl.
  • www.cyfryzacja.gov.pl.
  • www.discoverymedia.pl.
  • www.mediarun.pl.
  • www.ncplus.pl.
  • www.polsatmedia.pl.
  • www.press.pl.
  • www.reklamatvn.pl.
  • www.tvp.pl.
  • www.wirtualnemedia.pl.
  • www.zenithoptimedia.pl.
  • Zmierzch telewizji? Przemiany medium. Antologia, red. Bielak T., Filciak M., Ptaszek G., Wyd. Naukowe Scholar, Warszawa 2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171368861

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.