PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 35 Zastosowania informatyki w e-gospodarce : rozwiązania, narzędzia, metody | 31--39
Tytuł artykułu

Poziom wykorzystania technologii informacyjnych w polskich przedsiębiorstwach

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Level use of Information Technology in Polish Companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W dobie rozwoju społeczeństwa informacyjnego informacja i technologia informacyjna stają się ważnymi i - coraz częściej - strategicznymi zasobami dającymi przedsiębiorstwom nowe obszary działania. Szybkie postępy w technologii i zmiany kanałów komunikacji zmieniły sposób pracy, a Internet i technologie mobilne - dwie najbardziej dynamicznie rozwijające się siły technologiczne w obecnej rzeczywistości - są zbieżne i zmieniają sposób zarówno prowadzenia biznesu, jak i wykonywania naszych codziennych czynności. Celem artykułu jest przedstawienie tendencji w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii przez przedsiębiorstwa w latach 2009-2013. W opracowaniu przybliżono wyniki dostępnych badań dotyczących wyposażenia przedsiębiorstw w technologie IT. Analiza została oparta na danych statystycznych opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny. Wskaźniki wyposażenia przedsiębiorstw w sprzęt komputerowy i dostęp do Internetu rosną. Największy wzrost dotyczy wyposażenia polskich firm w łącza bezprzewodowe, chociaż jeszcze nie osiągnął poziomu europejskiego. (abstrakt oryginalny)
EN
In the era of the information society, information and information technology becomes an important, increasingly strategic resource that gives businesses new areas of activity. Rapid advances in technology and changes in channels of communication have changed the way you work, and the Internet and mobile technology, two of the most dynamically developing technological strength in the present reality are converging and changing the way of doing business and as well as our daily activities. The purpose of this article is to present trends in the use of new technologies by enterprises in 2009-2013. The study brought closer to the results of available studies on the equipment of enterprises in IT technologies. The analysis was based on statistical data published by the Central Statistical Office. Indicators equipment companies in computer equipment and Internet access are growing. The greatest increased equipment Polish companies in wireless links, but the level of a "European" has not yet reached. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Bibliografia
  • Alwahaishi S., Snášel V. (2013), Consumers' Acceptance and Use of Information and Communications Technology: A UTAUT and Flow Based Theoretical Model, "Journal of Technology Management & Innovation" 8/2.
  • Błaszczeć P. (2007), Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce na lata 2007-2013 (projekt), Ministerstwo Spraw Zagranicznych i Administracji, Warszawa.
  • Czapiński J., Panek T., red. (2009), Diagnoza społeczna [2009], www.diagnoza.com, 30.03.2011.
  • GUS (2013), Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2009-2013, Informacje i opracowania statystyczne, Warszawa.
  • Koenigstorfer J. (2012), Consumer acceptance of the mobile Internet, "Marketing Letters" 23/4.
  • Małachowski A. (2005) Środowisko wirtualnego klienta, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  • Radomska E. (2011), Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) w Polsce na tle innych krajów - diagnoza i rekomendacje, "Sztuka zarządzania", styczeń, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania, Warszawa.
  • www.stat.gov.pl (22.02.2014).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171368947

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.