PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 5 | nr 148 Transformations and Dynamics in Management Concepts and Cases Corporate Renewal | 108--118
Tytuł artykułu

Manager Skills in Virtual-Network Conditions : an Attempt at Identification in the Light of Survey Research

Warianty tytułu
Umiejętności menedżera w warunkach wirtualno-sieciowych : próba identyfikacji w świetle badań ankietowych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Co-ordinating, motivating and building flexible teams, by using modern telecommunication solutions, are the elements of managing the virtual-network structure. Manger responsible for managing in virtual-network structure plays a co-ordinating role, making efforts to fully take advantage of skills and knowledge of the team members by inspiring and creating issues to solve in the scope of tasks realized by the team. Skills required for virtual manager who leads the virtual-network team are: ability to build the virtual, network team and co-ordinate it from distance, awareness of network, inter-organizational, virtual, international strategy, efficiency in communicating (individual emotional intelligence) by using modern IC techniques as well as building and maintaining organizational culture.(original abstract)
Koordynowanie, motywowanie i budowanie elastycznych zespołów przy użyciu nowoczesnych rozwiązań telekomunikacyjnych składa się na kierowanie w strukturze wirtualno-sieciowej. Menedżer odpowiedzialny za kierowanie zespołami wirtualno-sieciowymi pełni rolę koordynującą, starając się w pełni wykorzystać umiejętności i wiedzę ich członków, poprzez inspirowanie, stawianie problemów do rozwiązania w ramach realizowanych przez zespół zadań. Umiejętności wymagane od menedżera, kierującego pracami zespołu wirtualno-sieciowego to: zdolność budowania zespołu wirtualnego, sieciowego i koordynowania nim na odległość, świadomość strategii sieciowej, międzyorganizacyjnej, wirtualnej, międzynarodowej, sprawność komunikowania się (indywidualna inteligencja emocjonalna) przy wykorzystaniu nowoczesnych technik informacyjno-komunikacyjnych a także budowanie i podtrzymanie kultury organizacyjnej.(abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • Centrum Innowacji ProLearning; Wrocław University of Economics
  • Wrocław University of Economics, Poland
Bibliografia
  • Antczak Z. (2005), Funkcja personalna w przedsiębiorstwie w okresie transformacji gospodarczo-społecznej w Polsce, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  • Ciarrochi J. (2008), Czym jest inteligencja emocjonalna i czemu służy? Konfrontacja dwóch światopoglądów, [in:] M. Śmieja, J. Orzechowski (eds.), Inteligencja emocjonalna. Fakty, mity, kontrowersje, PWN, Warszawa.
  • Cellary W. (2006), Sieciowe organizacje wirtualne w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, [in:] P. Adamczewski, J. Stefanowski (eds.), Nowoczesne systemy informatyczne dla małych i średnich przedsiębiorstw, Wyższa Szkoła Bankowa, Poznań.
  • Fisher K., Fisher M.D. (2001), The Distance Manager. A Hands-on Guide to Managing Off-site Employees and Virtual Teams, McGraw-Hill, New York.
  • Fleming I. (2006), The Virtual Teams. Management Pocketbooks, Alresford, UK.
  • Garton C., Wegryn K. (2006), Managing without Walls. Maximize Success with Virtual, Global, and Cross-Cultural Teams, MC Press, Lewisville.
  • Grudzewski W., Hejduk I., Sankowska A., Wańtuchowicz A. (2007), Zarządzanie zaufaniem w organizacjach wirtualnych, Difin, Warszawa.
  • Urch Druskat V., Wolff S.B. (2001), Building the emotional intelligence of groups, Harvard Business Review, No. 3, pp. 80-90.
  • Kołodziejczyk A. (2008), Umiejętności wirtualnego menedżera w organizacji - studium przypadku [research report], [in:] S. Witkowski, T. Listwan (eds.), Kompetencje a sukces zarządzania organizacją, Difin, Warszawa.
  • Kołodziejczyk A. (2009), Wykorzystanie wirtualnego zarządzania szansą rozwoju małych przedsiębiorstw (studium przypadku), [in:] J. Skalik (ed.), Zmiana warunkiem sukcesu. Rozwój i zmiany w małych i średnich przedsiębiorstwach, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Kołodziejczyk A. (2010), Grupowa inteligencja emocjonalna zespołów wirtualno-sieciowych (raport z badań sondażowych), [in:] M. Hopej, M. Moszkowicz, J. Skalik (eds.), Wiedza w gospodarce i gospodarka oparta na wiedzy. Zarządzanie w gospodarce opartej na wiedzy, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Lipnack J., Stamps J. (1997), Virtual Teams. Reaching Across Space, Time and Organizations with Technology, Wiley, New York.
  • Niemczyk J. (2006), Wyróżniki, budowa i zachowania strategiczne układów outsourcingowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  • Perechuda K. (1999), Metody zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  • Salovey P., Sluyter DJ (1999), Rozwój emocjonalny a inteligencja emocjonalna, Rebis, Poznań.
  • Sikorski Cz. (2006), Organizacje bez wodzów, C.H. Beck, Warszawa.
  • Sy T., Tram S., O'Hara L. A. (2006), Relation of employee and manager emotional intelligence to job satisfaction and performance, Journal of Vocational Behavior, Vol. 68, pp. 461-473.
  • Śmieja M., Orzechowski J. (2008), Inteligencja emocjonalna. Fakty, mity, kontrowersje, PWN, Warszawa.
  • Warner M., Witzel M. (2005), Zarządzanie organizacją wirtualną, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Wasilewska K. (2008), Organizacja inteligentna emocjonalnie, Personel i Zarządzanie, nr 10/223.
  • Żukowska J. (2007), Wirtualny zespół w kontekście zróżnicowania kulturowego, [in:] J. Skalik (ed.), Zmiana warunkiem sukcesu. Przeobrażenia systemów zarządzania przedsiębiorstw, Wydawnictwa Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  • Websites http://www.iks-net.pl/index.php/o-firmie/o-firmie.html, [Homepage of IKS-NET] (date of access: 07.12.2009).
  • http://www.neurosoft.pl, [Homepage of Neurosoft] (date of access: 15.09.2009).
  • http://www.prolearning.pl. [Homepage of Prolearning Innovation Center].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171369063

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.