PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 25 Działania informacyjne członków gospodarstwa domowego a jego zachowania gospodarcze | 189--207
Tytuł artykułu

Potrzeby informacyjne klientów banków elektronicznych

Warianty tytułu
Information Needs of Electronic Bbanks' Customers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Internet oraz nowe technologie informacyjne, określane mianem "informacyjnej autostrady" (information superhighway'), są najbogatszym źródłem informacji i najtańszym środkiem komunikacji. Narzędzia te zmniejszają koszty pozyskania danych o produkcie dla nabywcy i znacznie usprawniają proces podejmowania decyzji nabywczych. W konsekwencji nabywca jest w stanie wybierać produkt konkurencyjny cenowo i taki, który w najlepszym stopniu zaspokaja jego potrzeby. Zachodzi zatem pytanie, jaki powinien być zakres informacyjny stron internetowych oraz za pomocą jakich kryteriów można ocenić funkcję informacyjną witryn www, aby zostały one zaakceptowane przez potencjalnych nabywców i zaspokajały ich potrzeby informacyjne. Celem artykułu jest identyfikacja potrzeb informacyjnych klientów banków elektronicznych. W pierwszej części artykułu przedstawiono wpływ informacji w procesie podejmowania decyzji zakupu przez nabywcę. Kolejno zwrócono uwagę na rolę strony internetowej jako źródła informacji o usługach bankowych. Zawarte w artykule informacje zgromadzone zostały w wyniku przeprowadzonych badań jakościowych i ilościowych. Artykuł zawiera opis metodyki badań oraz osiągnięte wyniki w zakresie identyfikacji potrzeb informacyjnych klientów banków. Przeprowadzone badania ilościowe pozwoliły na dokonanie podziału rynku na segmenty, uwzględniając ich potrzeby w zakresie uzyskiwanych informacji na stronach www banków. (abstrakt oryginalny)
EN
Internet and new information technologies, defined as information superhighway, are the richest information source and the cheapest means of communication. Such instruments and applications reduce cost of getting new data about products and services by customers. Thus they facilitate a decision making process. In consequence, the customer is in a position to make a choice of the product price competitively. The question arises what content a website should have and what criteria should be used to assess the informative function of the webpage. Such a content ought to accepted by customers in order to fulfill their informative needs. The paper aims at identifying informative needs of electronic banks' customers. The first part of the paper presents the impact of the information on the customer's decision making process. Furthermore, the authors focused on the role of a website as a source of information about banking services. The data was gathered as a result of qualitative and quantitative research. The paper describes the methodology of conducted research and presents results concerning customer's information needs. Thanks to the gathered data, a customer's typology according to their needs of information on the bank's websites was prepared. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
  • Uniwersytet Łódzki
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Bakos J.Y., Reducing buyer search costs: implications for electronic marketplaces, "Management Science" 1997, Vol. 43, No. 12.
  • Bank E., E-finance: The Electronic Revolution in Financial Services, John Wiley and Sons, Chichester 2001.
  • Cunningham S.M., The major dimensions of perceived risk, w: D.F. Cox, Risk Taking and Information Handling in Consumer Behaviour, Boston University Press, Boston, MA, 1967.
  • Evans M.J., Moutinho L., Van Raaij W.F., Applied Consumer Behaviour, Addison-Wesley, Harlow 2001.
  • Fay M., Currier G., The Rise and Fall of the Copy Point The Changing Information Content of Print Advertisments from 1953-1988, "European Journal of Marketing" 1994, Vol. 28, No. 10.
  • Harrison Т., Financial Services Marketing, Pearson Education, Harlow 2000.
  • Harrison Т., Waite K., Patterns of Intermediary Website Development within an Extended Supply Chain, "Journal of Business and Industrial Marketing", special issue "Doing Business in a Digital World" 2005.
  • Kall J., Silna marka. Istota i kreowanie, PWE, Warszawa 2001.
  • Keolsch F., The Infomedia Revolution: How Is It Changing Our World And Your Life, McGraw-Hill Ryerson, Toronto 1995.
  • Kotier Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, 8 edycja, Gebethner & S-ka, Warszawa 1994.
  • Krejtz K., Diagnoza Internetu 2009, Wyd. Akademickie i Profesjonalne Sp. z o.o., Warszawa 2009.
  • Murray K.В., A test of services marketing theory: consumer acqusition activities, "Journal of Marketing" 1991, Vol. 55, No. 1, s. 10-26.
  • Piechociński J., Bankowość internetowa w Polsce, http://piechocinski.blog.onet.pl/Bankowosc-in- ternetowa-w-Polsce,2,ID418407902,n [17.12.2010].
  • Raport: Badanie funkcjonalności stron internetowych banków, PentorResearch International, Warszawa 2008.
  • Resnik A., Stern B.L., An Analysis of Information Content in Television Advertising, "Journal of Marketing" 1977, Vol. 41, No. 1.
  • Weiser E.B., The Functions of Internet Use and Psychological Consequences, "CyberPsychology & Behavior" 2001, Vol. 4, No. 6.
  • Weiss, W., Mass Communication, "Annual Review of Psychology" 1971, Vol. 22.
  • Wilk-Kołodziejczyk D., Pozyskiwanie wiedzy w sieciach komputerowych z rozproszonych źródeł informacji, w: L. Haber, Społeczeństwo informacyjne - wizja, czy rzeczywistość?, AGH, Kraków 2004.
  • Williams M., E-commerce inquiry to business 2000, "Economics Trends" Vol. 572, Office for National Statistics, London 2001.
  • Zhang J., Fang X., Sheng O.R.L., Online Consumer Search Deph: Theories and New Findings, "Journal of Management System", Winter 2006-2007, Vol. 23, No. 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171369075

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.