PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 14 | z. 3 | 31--37
Tytuł artykułu

Konsumenci produktów tradycyjnych i regionalnych w Polsce a rozwój obszarów wiejskich

Warianty tytułu
Consumers of Regional and Traditional Products in Poland and Development of Rural Area
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem badań było uzyskanie różnorodnych charakterystyk konsumentów produktów regionalnych i tradycyjnych w Polsce. Produkty tradycyjne i regionalne cieszą się coraz większym zainteresowaniem konsumentów. Z jednej strony stanowią źródło dochodów z działalności pozarolniczej, a z drugiej mogą stanowić dobry środek turystycznej promocji regionów. W pracy przedstawiono wyniki badań na temat preferencji odnośnie produktów tradycyjnych i regionalnych przeprowadzonych na 1000-osobowej, reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków. W badaniach starano się zidentyfikować grupy potencjalnych konsumentów przychylnie nastawionych do pewnych grup tego typu produktów. Wyniki badań wskazują przede wszystkim na zindywidualizowaną interpretację definicji produktów tradycyjnych i regionalnych. (abstrakt oryginalny)
EN
The traditional and regional products are of the greatest interest of consumers. Sales of such products generate an extra income, but are also present a source of additional promotion of regional tourism. The article presents results from a study about preferences in relation to traditional and regional products. Groups of potential consumers favoring certain types of products were identified. The survey was conducted using a representative sample (1,000 units) of adults. Results show a very individual interpretation of traditional and regional product. (original abstract)
Rocznik
Tom
14
Numer
Strony
31--37
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Gąsiorowski M. 2005: O produktach tradycyjnych i regionalnych. Możliwości a polskie realia, Fundacja Fundusz Współpracy, Warszawa, 279-282.
  • Jałowiecka E., Jałowiecki P., Orłowski A. 2009: Zróżnicowanie konsumpcji papierosów w zależności od klasy miejscowości zamieszkiwania w Polsce w latach 1999-2006. Rocz. Nauk. SERiA, t. 11, z. 3, 136-141.
  • Kot S.M., Jakubowski J., Sokołowski A. 2011: Statystyka Wyd. 2. Difin, 2011.
  • Materiały Głównego Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych. 2012: Warszawa.
  • Rozporządzeniem Rady (WE) nr 509/2006 z dnia 20 marca 2006 r. w sprawie produktów rolnych i środków spożywczych będących gwarantowanymi tradycyjnymi specjalnościami), Dz.Urz. UE L 93/1 z 31.3.2006 r.
  • Rozporządzeniem Rady (WE) nr 510/2006 z dnia 20 marca 2006 r. w sprawie ochrony oznaczeń geograficznych i nazw pochodzenia produktów rolnych i środków spożywczych, Dz.Urz. UE L 93/12 31.3.2006 r.
  • Sobczyk M. 2008: Statystyka. PWN, Warszawa.
  • Sobczyk M. 2010: Statystyka matematyczna. Wyd. C.H. Beck, Warszawa.
  • Ustawa o rejestracji i ochronie nazw i oznaczeń produktów rolnych i środków spożywczych oraz o produktach tradycyjnych (Dz.U. 2005 Nr 10, poz. 68 z późn. zm.).
  • Winawer Z. 2005: Francuskie oznaczenia produktów żywnościowych a system europejski. [W:] O produktach tradycyjnych i regionalnych. Możliwości a polskie realia. Fundacja Fundusz Współpracy. Warszawa, 159.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171369139

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.