PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 19 | nr 159 Informatyka w biznesie | 134--147
Tytuł artykułu

Zakres wykorzystania e-biznesu w przedsiębiorstwie

Autorzy
Warianty tytułu
The Scope of e-Business Implementation within an Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie zakres wykorzystania e-biznesu w realizacji działalności gospodarczej w przedsiębiorstwach. Praca składa się z pięciu części. W części pierwszej przedstawione zostały przesłanki wykorzystania Internetu w biznesie. Część druga zawiera charakterystykę elektronicznego biznesu. W kolejnej części scharakteryzowano modele działania firmy w sieci. Następna część zawiera prezentację rynków elektronicznych. W części piątej przedstawiono autorski model portalu e-biznesu. Całość rozważeń kończy krótkie podsumowanie. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the scope of using e-business within the enterprise business activity. It consists of five parts. After brief introduction, the first part shows the premises of Internet use in business. The second part is devoted to the presentation of electronic business. In the next one the enterprise activity models in the net are characterised. Then the electronic markets are shown. The fifth part presents the author's own model of the e-business portal. Short summary ends the paper. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Brzeziński M., Krassowski T., Rynek B2B w Polsce, "E-mentor" 2005, nr 1 (8), http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/8/id/121 (17.10.2010).
  • Buchanan W., Internet, Wyd. Komunikacji i Łączności, Warszawa 1999.
  • Combe C., Introduction to e-business, management and strategy, Amsterdam - Boston - Heidelberg - Londyn - Nowy Jork - Oxford - Paryż 2006.
  • Douglas E.C., Sieci komputerowe TCP/IP, t. 1, WNT, Warszawa 1997.
  • Hoffman L.D., Novak P.T., Chatterjee P., Commercial Scenarios for the Web: Opportunities and Challenges", JCMC 2000, vol. 1, no. 3, http://www.ascusc.org/jcmc/vol1/issue3/Hoffman.htm.
  • Portal CMS E-biznes, http://e-infonet.eu/ (17.10.2010).
  • Kohler R.T., Best B.R., Electronic Commerce - koncepcja, realizacja i wykorzystanie w przedsię-biorstwie, Wyd. CeDeWu, Warszawa 2000.
  • Marks S. (red.), Elementy nauki o przedsiębiorstwie, Fundacja na rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 1999.
  • Matouk K., Nowoczesne środki komunikacji jako czynniki wspomagające przedsiębiorstwo wirtualne, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2001.
  • Mazur M., Włodarczyk B., Elektroniczne platformy handlowe typu B2B na rynku polskim. Raport z dnia 17.04.2002, Wydawnictwo SGH, Warszawa 2002, http://akson.sgh.waw.pl/~pgrusz/sknec/konferencjaEPH/RaportB2B.doc (17.10.2010).
  • Nojszewski D., Przegląd modeli e-biznesowych (cz. 1), "E-mentor" 2006, nr 5 (17), http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/17/id/375 (17.10.2010).
  • Pawełoszek-Korek I., E-commerce - podstawowe informacje, www.eioba.pl (17.10.2010) oraz http://paweloszek.republika.pl/ecommerce.html.
  • Pinker E.J., Seidmann A., Vakrat Y., Managing Online Auctions: Current Business and Research Issues, "Management Science" 2003, vol. 49, no. 11.
  • Rzuciło A., Biznes elektroniczny, http://arzucidlo.prz.rzeszow.pl/Tarnobrzeg/E-biznes/wyklady/I-Wprowadzenie.pdf (17.10.2010).
  • Skubisza R. (red.), Internet 2000 - prawo, ekonomia, kultura, Wydawnictwo Verba, Lublin 2000.
  • Springer W., Wpływ wirtualizacji przedsiębiorstw na modele e-biznesu - ujęcie instytucjonalne, Wyd. SGH w Warszawie, Warszawa 2009.
  • Szapiro T., Ciemniak R., Internet - nowa strategia firmy, Wydawnictwo CdiI Difin, Warszawa 1999.
  • Sznajder A., Marketing wirtualny, Dom Wyd. ABC, Kraków 2000.
  • Tapscott D., Gospodarka cyfrowa. Nadzieje i niepokoje Ery Świadomości Systemowej, Wyd. Business Press, Warszawa 1998.
  • Tomczyk A., Jak skutecznie stosować aukcje elektroniczne?, http://energetyka.wnp.pl/ (4.03.2008).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171369829

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.