PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 3 | nr 125 | 132--143
Tytuł artykułu

Channel Finance - Financing of Accounts Receivable by Banks in Homogeneous Distribution Channels

Autorzy
Warianty tytułu
Channel finance - finansowanie należności przez banki w jednorodnych kanałach dystrybucyjnych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The article focuses on an innovative tool in Poland i.e. the programme of financing customers channel finance. The article discusses the advantages of the tool such as increasing the level of liquidity of the enterprises and the optimisation of costs and consumer loyalty. Is should be reckoned that in the future more and more enterprises will realize various types of the programme in agreement with banks. (original abstract)
W artykule skupiono się na problematyce związanej z zastosowaniem innowacyjnego, w polskich realiach, narzędzia wspierającego dystrybucję przedsiębiorstw: programu finansowania odbiorców - channel finance, korzyściami z jego wykorzystania, warunkami jego uruchomienia i efektywnego funkcjonowania. Zastosowanie programu channel finance jest szczególnie efektywne w tych kanałach dystrybucji, gdzie potencjalny popyt znacznie przewyższa możliwości zakupowe. Program finansowania odbiorców pozwala wtedy na wyraźne zwiększenie poziomu sprzedaży i tym samym osiąganie większych zysków przez producenta. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Tom
3
Numer
Strony
132--143
Opis fizyczny
Twórcy
  • Opole University, Poland
Bibliografia
  • Anam R., Upadłości firm w Polsce w I-IX 2009, eGospodarka.pl, http://www.egospodarka.pl/45226,Upadlosci-firm-w-Polsce-I-IX-2009,1,39,1.html, 6.10.2009.
  • Czajkowska-Matosiuk K., Zastosowanie kredytu kupieckiego w działalności inwestycyjnej polskich przedsiębiorstw, "Prawo Przedsiębiorcy" 2006, Nr 42, p. 37.
  • https://www.inventree.pl/doradztwo/artykul.aspx?ai=956&ad=10&ak=&aa=2009, 10.11.2009.
  • Kornacki J., Metody zarządzania należnościami, "Biuletyn Rachunkowości" 2008, Nr 16, p. 63.
  • Mikłaszewicz Z., Inwestycje w nowe technologie. Nowoczesny trade finance, "TransBanking-News" - Biuletyn Bankowości Transakcyjnej Bank BPH 2007, Nr 2 (21), p.4.
  • Nalepa D., Łukowski M., Raczyński C., Finansowanie odbiorców i dostawców, "Harvard Business Review" 2007, Nr 3, Raport Promocyjny: Zarządzanie bieżącymi środkami firmie, p. XIV.
  • Stech G., Niski procent - wysoka lojalność, "CFO - Magazyn Finansistów", Raport: Należności. Zarządzanie, optymalizacja, narzędzia., 21.09.2006.
  • Stępień T., Kredytowy program lojalnościowy, www.biznespolska.pl, 29.09.2009.
  • Tokarski A., Tokarski M., Jaką politykę kredytową powinna stosować firma, "Serwis Finansowo-Księgowy" 2005, Nr 44, p. 21.
  • Tomaszewski K., Dostęp do informacji poprawia bezpieczeństwo obrotu gospodarczego, "Gazeta Prawna" 2009, Nr 117, dodatek specjalny, p. 7.
  • www.channelfinance.com, 09.10.2009.
  • Żukowski Z., Zatory płatnicze mogą pogrążyć polskie firmy, forsal.pl, http://forsal.pl/artykuly/335084,zatory_platnicze_moga_pograzyc_polskie_firmy.html, 21.09.2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171369923

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.