Warianty tytułu
The Survey of Academic Entrepreneurship and Its Influence on the Innovation of Companies
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono istotę przedsiębiorczości akademickiej i jej wpływ na innowacyjność przedsiębiorstw. Podkreślono konieczność prowadzenia badań w celu pomiaru obecnego stanu zjawiska przedsiębiorczości akademickiej i dalszego jego rozwoju. Z przeprowadzonych przez autora badań wynika, że istotne jest dalsze pobudzanie potrzeb i ułatwianie współpracy, zarówno na uczelniach, w ośrodkach naukowo-badawczych, jak i wśród przedsiębiorców. Należy także wskazywać korzyści, jakie mogą osiągnąć obie strony, działając wspólnie, oraz płaszczyzny kooperacji. (abstrakt oryginalny)
The article presents the essence of academic entrepreneurship and its influence on the innovation of companies. There is stressed the necessity to continue the research on the phenomenon and its further development. The research conducted by the author shows that it is important to further stimulate and facilitate cooperation at universities, in research centres, as well as among entrepreneurs. It is also important to indicate the benefits that they can achieve working together and to show the areas of cooperation. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
71--83
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
- Davidsson P., The Domain of Entrepreneurship Research: Some Suggestions, [w:] J.A. Katz, D.A. Shepherd (red.), Cognitive Approaches to Entrepreneurship Research, Elsevier, JAI, London 2003.
- Drucker P.F., Innowacje i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, Warszawa 1992.
- Guliński J., Zasiadły K., Innowacyjna przedsiębiorczość akademicka. Światowe doświadczenia, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2005.
- Kędzior Z., Karcz K., Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 2001.
- Matusiak K.B., Rozwój systemów wsparcia przedsiębiorczości. Przesłanki, polityka i instytucje, [w:] K.B. Matusiak (red.), Innowacje i transfer technologii. Słownik pojęć, ITE, Radom-Łódź 2006.
- Osbert-Pociecha G., Innowacyjność przedsiębiorstwa, [w:] J. Lichtarski (red.), Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2003.
- O'Shea R., Allen T.J., O'Gorman C., Roche F., Universities and technology transfer: A review of academic entrepreneurship literature, "Irish Journal of Management" 2005, no. 26.
- Schumpeter J., Teoria rozwoju gospodarczego, PWN, Warszawa 1960.
- Śmiłowski E., Tendencji w technikach badań surveyowych - rozwój CATI, CAPI i CAWI, [w:] K. Mazurek-Łopacińska (red.), Badania marketingowe. Metody, nowe technologie, obszary aplikacji, PWE, Warszawa 2008.
- Trzmiela D., Własność intelektualna i system bodźców dla komercjalizacji technologii uniwersyteckich, Polskie Forum Strategii Lizbońskiej, Niebieskie Księgi, 2006.
- http://kramarz.pl/.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171370057