PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 6 | nr 161 Badania rynkowe | 84--91
Tytuł artykułu

Wykorzystanie badań marketingowych w kształtowaniu relacji z klientami

Warianty tytułu
Use of Marketing Research in Forming Relations with Consumers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dynamika zmian zachodzących na współczesnym rynku wymusza na przedsiębiorstwach budowanie relacji na płaszczyźnie firma-klient. Najistotniejszym zatem obszarem działań rynkowych wielu przedsiębiorstw staje się kształtowanie trwałej więzi z klientami. Podstawą takich działań jest dokładne rozpoznanie przez firmę swoich klientów, a w szczególności zrozumienie ich zmieniających się oczekiwań, postaw i zachowań. Wymierną korzyścią płynącą z dbałości o trwałość relacji z klientami jest niewątpliwie dla większości przedsiębiorstw wzrost zysków. W artykule przedstawiono znaczenie dostarczania klientowi wartości jako podstawy budowania z nim relacji oraz wskazano na rolę badań marketingowych i ich wykorzystanie jako istotnego źródła pozyskiwania informacji. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the role of marketing research in forming relations with consumers. The attitude of a company towards consumers and to relations with consumers is reflected in its structure and organization of action. What becomes the basis for strategies undertaken and their possible changes is marketing research due to which companies acquire valuable information about, among others, purchasers' preferences and needs, competition action, opinions about products/services. Moreover, marketing research may be a particular warning signal, which informs about the competition undertaking various actions in order to acquire consumers and form relations with them. Marketing research may lead to companies gaining an informative advantage which may transform into a competitive advantage when the information is used properly. (original abstract)
Twórcy
  • Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie
Bibliografia
  • Dobiegała-Korona B., Zaufanie klienta, "Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie" 2007, nr 2.
  • Doyle P., Marketing wartości, Felberg SJA, Warszawa 2003.
  • Fijor J.M., Metody zdobywania klientów, czyli jak osiągnąć sukces w sprzedaży, Wydawnictwo Fijor Publishing, Chicago - Warszawa 2001.
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Katowice 1993.
  • Głuszek E., Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2004.
  • Gordon I.H., Relacje z klientem. Marketing partnerski, PWE, Warszawa 2001.
  • Hermaniuk T., Podstawy badań marketingowych, Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2005.
  • Hołub-Iwan J., Badania marketingowe w procesie zarządzania relacjami z klientem, [w:] I. Dembińska--Cyran, J. Hołub-Iwan, J. Perenc, Zarządzanie relacjami z klientem, Difin, Warszawa 2004, s. 251.
  • Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Prószyński & Ska, Warszawa 1994.
  • Mruk H., Wartość dla klienta a pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa, [w:] B. Dobiegała-Korona, T. Doligalski (red.), Zarządzanie wartością klienta. Pomiar i strategie, Poltext, Warszawa 2010, s. 228.
  • Otto J., Paradygmat relacji we współczesnym marketingu - wybrane problemy, [w:] J. Karwowski (red.), Lokalne układy partnerskie, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szcze-cin 2004, s. 312.
  • Szymura-Tyc M., Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przed-siębiorstwa, Prace Naukowe AE w Katowicach, Katowice 2006.
  • Tarczydło B., Łańcuch partnerstwa w zarządzaniu relacjami z kooperantami, "Zagadnienia Techniczno-Ekonomiczne" 2003, t. 48, z. 4.
  • Urbanek G., Wycena relacji z klientem, "Marketing i Rynek" 2005, nr 12.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171370079

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.