PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 25 Informatyka i medycyna w społeczeństwie informacyjnym | 87--96
Tytuł artykułu

Technologia informatyczna jako czynnik motywujący do dzielenia się wiedzą w szpitalu

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
IT Technology as a Motivated Factor to Knowledge Sharing in the Hospital
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przywołując wyniki wielu badań empirycznych, w artykule, na tle innych czynników, oceniono wpływ narzędzi informatycznych dostępnych w organizacji w celu ułatwiania wymiany wiedzy na poziom zaangażowania pracowników w dzielenie się wiedzą.(abstrakt oryginalny)
EN
The information systems can be the most important source of danger for every organization. The safety policy concentrates on development of rules, finding factors, which have to be overcome, and on the methods, which ensure the safety running and development of computer application.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Barrick M., Mount M.K., Judge T., Personality and performance at the beginning of the new millennium: What do we know and where do we go next?, "International Journal of Selection and Assessment", nr 9/2001, s. 9-30.
  • Bartol K.M., Srivastava A., Encouraging knowledge sharing: The role of organisational reward systems, "Journal of Leadership & Organisational Studies", nr 9 (1)/2002, s. 64-77.
  • Cabrera A., Collins W., Salgado J., Determinants of individual engagement in knowledge sparing, "International Journal of Human Resource Management", nr 17 (2)/2006, s. 245-264.
  • Cheng B.S., Wang S.H., Tsai S.C., Chou L.F., How openness to e xperience can facilitate knowledge sharing: an interpersonaltrust perspective, http://gra103. aca.ntu.edu.tw/gdoc/D93227102b.pdf.
  • Cho N., Zheng L., Su Ch. J., An empirical study on the effect of individual factors on knowledge sharing by knowledge type, "Journal of Global Business and Technology" 2007, nr 2, t. 3.
  • Chua A., Knowledge sharing: a game people play, "Aslib Proceedings: New information perspectives", nr 55 (3)/2003, s. 117-129.
  • Gupta B., Lyer L.S., Aronson J.E., Knowledge management: practices and challenges, "Industrial Management & Data Systems", nr 100 (1)/2000, s. 17-21.
  • Haldin-Herrgard T., Difficulties in diffusion of tacit knowledge in organizations, "Journal of Intellectual Capital", nr 1 (4)/2000, s. 357-365.
  • Husted K., Michailova S., Diagnosing and fighting knowledge sharing hostility, "Organizational Dynamics", nr 31 (1)/2002, s. 60-73.
  • Jewels T., Ford M., Factors infl uencing knowledge sharing in information technology projects, "e-Service Journal", 2006, s. 99-117.
  • Kankanhalli A., Tan B.C., Wie K.K., Contributing knowledge to electronic knowledge repos itories: An empirical investigation, "MIS Quarterly", nr 29/2005, s. 113-143.
  • Lemon M., Sahota P.S., Organizational culture as a knowledge repository for increased innovation capacity, "Technovation", nr 24 (6)/2004, s. 483-498.
  • Lu L., Leung K., Tremain Koch P., Managerial knowledge sharing: The role of individual, interpersonal, and organizational factors, "Management and Organization Review" nr 2 (1)/2006, s. 15-41.
  • McDermott R. , OʼDell C., Overcoming cultural barriers to sharing knowledge, "Journal of Knowledge Management", nr 5 (1)/2001, s. 76-85.
  • Mierzejewska B., Zarządzanie wiedzą unplugged, "e-mentor" nr 3/2004, dostępny na http://www.e-mentor.edu.pl/artykul.php? numer=5&id=59&czesc=30.
  • Panteli N., Sockalingam S., Trust and conflict within virtual inter-organizational alliances: a framework for facilitating knowledge sharing, "Decision Support Systems" [17.09.2004): http//w ww.sciencedirect.com, s. 1-2.
  • Ryu S., Hee Ho S., Han I., Knowledge sharing behavior of physicians in hospitals. "Expert Systems with Applications", nr 25 (1)/2003, s. 113-122.
  • Shin M., A framewor k for evaluating economics of knowledge management systems, "Information & Management", nr 42/2004, s. 179-196.
  • Sik-wah Fong P., Chu L., Exploratory study of knowledge sharing in contracting companies: A sociotechnical perspective, "Journal of Construction Engineering and Management", wrz esień 2006, s. 928-939.
  • Soonhee K., Hyangsoo L., The impact of organizational context and information technology on employee knowledge-sharing capabilities, "Public Administration Review", maj/czerwiec, 2006, s. 370-385.
  • Wagner C., Cassimjee N., Nel H., Some key principles in implementing knowledge management: the views of employees in a small software company, "SA Journ al of Industrial Psychology", nr 28 (2)/2002, s. 49-54.
  • Wasko M.M., Faraj S., Why should I share? Examining social capital and knowledg e contribution in electronic networks of practice, "MIS Quarterly", nr 29/2005, s. 35-57.
  • Yang J.T., Wan C.S., Advancing organizational effectiveness and knowledge management implementation, "Management Accounting Research", nr 15 (1)/2004, s. 53-76.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171370363

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.