PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 93 Wiedza w gospodarce i gospodarka oparta na wiedzy : edukacja w gospodarce opartej na wiedzy | 80--88
Tytuł artykułu

Dylematy funkcji wychowawczej szkoły wyższej w społeczeństwie wiedzy

Warianty tytułu
Dilemmas of University's Educational Function in Knowledge Society
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł przedstawia wybrane istotne dylematy szkoły wyższej związane z wypełnianiem jej funkcji wychowawczej w społeczeństwie wiedzy na tle wymogów płynących z jej otoczenia zewnętrznego w kontekście rynkowym. Opisuje możliwość realizacji funkcji wychowawczej przez szkołę wyższą na gruncie przyjęcia koncepcji CSR i związane z nią wymogi i wątpliwości. Proponuje, jako próbę wyjścia naprzeciw niektórym z zarysowanych dylematów, zastosowanie przez szkołę wyższą podejścia według marketingu personalnego i przedstawia jego syntetyczne warianty. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents chosen essential dilemmas of university's educational function in knowledge society on the background of environment s' requirements including market's context. It describes the possibility of realizing university's educational function on the background CSR conception and its requirements and doubts. It proposes the application of personnel marketing conception in university's educational function as a solution's direction of some described dilemmas and it presents its synthetic variants. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Politechnika Wrocławska
  • Politechnika Wrocławska
Bibliografia
  • Balcerak A., Bechowska-Gebhardt A., Galant-Pater M., Kroik J., Stalewski T., Badania ankietowe losów absolwentów rocznika 2003 na kierunku zarządzanie i marketing Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2008 (materiał roboczy).
  • Bauman Z., Płynna nowoczesność, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2006.
  • Brugman J., Prahalad C.K., Biznes - społeczeństwo: nowa umowa, Harvard Business Review Polska, maj 2007.
  • Galata S., Strategiczne zarządzanie organizacjami, wiedza, intuicja strategia, etyka, Difin, Warszawa 2004.
  • Giddens A., Nowoczesność i tożsamość. "Ja" i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności, PWN, Warszawa 2006.
  • Kapias M., Kasperek K., Polok G., Etyczne aspekty wychowania w szkole wyższej, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej w Katowicach, AE, Katowice 2008.
  • Kochanowski J., Uniwersytet i nierówności społeczne: wiedza, wykluczenie i system ekspercki, [w:] J. Kochanowski (red.), Społeczeństwo, wiedza, demokracja, Wydawnictwo "Wschód - Zachód", Łódź 2008.
  • Kroik J., Bechowska-Gebhardt A., Odpowiedzialność społeczna szkoły wyższej wg CSR i jej reperkusje socjotechniczne w kształtowaniu funkcji wychowawczej, Instytut Organizacji i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, raport PRE nr 2/2009.
  • Leja K., Uniwersytet organizacją służącą otoczeniu, [w:] Społeczna odpowiedzialność uczelni, Politechnika Gdańska, Gdańsk 2008.
  • Moszkowicz M., Strategia rozwoju Politechniki Wrocławskiej, materiał wewnętrzny przygotowany na potrzeby władz Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2007.
  • Porter M., Kramer M., Strategia i społeczeństwo: społeczna odpowiedzialność biznesu - pożyteczna moda czy nowy element strategii konkurencyjnej?, "Harvard Business Review Polska", czerwiec 2007.
  • Sulejewicz A., Paradoks społecznej odpowiedzialności biznesu szkoły wyższej, [w:] Społeczna odpowiedzialność uczelni, Politechnika Gdańska, Gdańsk 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171370625

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.