PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 44, T.1 Nowoczesne przedsiębiorstwo | 125--134
Tytuł artykułu

Przejawy innowacyjności w działalności przedsiębiorstw sektora turystycznego (na przykładzie biur podróży funkcjonujących na terenie województwa podkarpackiego)

Warianty tytułu
Signs of innovation in Activity of Tourist Enterprisess (Based on Experiences of Travel Agencies in Podkarpackie Voivodeship)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania jest ukazanie innowacyjnych przedsięwzięć, przyczyniających się do budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw turystycznych. W artykule omówiono istotę innowacyjności, klasyfikację innowacji oraz czynniki, determinujące wdrażanie rozwiązań innowacyjnych w przedsiębiorstwach. Podejmując próbę oceny efektywności przedsięwzięć innowacyjnych w sektorze turystycznym, Autorzy zaprojektowali badanie ankietowe wybranych podkarpackich biur podróży. Celem badania była identyfikacja i charakterystyka proinnowacyjnych działań przedsiębiorstw turystycznych, w zakresie innowacji produktowych, technicznych i organizacyjnych oraz ocena, postrzeganej przez respondentów ankiety, skuteczności rozwiązań innowacyjnych, wdrożonych w ciągu ostatnich trzech lat przez objęte badaniem biura podróży. (fragment tekstu)
EN
Innovation activity is one of the factors of buildig a modern competetive strategy on domestic, regional and local tourist markets. An innovation activity can be devided in organisational, product and a technological character. These characters can effect the travel agencies' development in Podkarpackie voivodeship. An effective overcoming of innovation barriers is depended on determination of tourist enterprises, a pro-innovation states' policy and a support of local government, tourist organizations and a scientific centre. (original abstract)
Twórcy
  • PWSZ w Jarosławiu
  • PWSZ w Jarosławiu
Bibliografia
  • Baruk J., Innowacje czynnikiem efektywnego rozwoju przedsiębiorstwa (aspekty ekonomiczno-organizacyjne), Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie- Skłodowskiej, Lublin 1992.
  • Brzeziński M. (red.), Zarządzanie innowacjami technicznymi i organizacyjnymi, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2001.
  • Janasz W., Kozioł K, Determinanty działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2007.
  • Fonfara K., Marketing partnerski (relationship marketing) współczesną orientacją rynkową firmy, Wielkopolska Szkoła Biznesu, 2001.
  • Penc J., Innowacje i zmiany w firmie, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1999.
  • Podręcznik Oslo, OECD, KBN, Warszawa 1999.
  • Schumpeter J., Teoria rozwoju gospodarczego, Wydawnictwo Naukowe PWN Warszawa 1960.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171371035

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.