PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 21 Informatyka : biznes, technologie, społeczeństwo | 43--52
Tytuł artykułu

Formułowanie strategii informatyzacji przedsiębiorstw - przegląd modeli analitycznych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Information System Strategy Formulation - Overview of Analytical Models
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł jest wynikiem studiów literaturowych, których celem była analiza modeli analitycznych uznanych za istotne w kontekście formułowania strategii informatyzacji przedsiębiorstw. Omówiono w nim: - model pięciu sił konkurencyjnych M.E. Portera, - przyczynowy model przewagi konkurencyjnej J.Y. Bakosa i M.E. Treacy'ego, - model korporacyjnych celów IT P. Tallona, K.L. Kraemera i V. Gurbaxaniego, - model portfela aplikacji F.W. McFarlana, - łańcuch wartości M.E. Portera. (fragment tekstu)
EN
The article is an effect of the literature study on analitical models that are considered to be efficient in building enterprise IT strategy. The paper discusses: Porter Five Competitive Forces Model; Bakos and Treacy Causal Model of Competitive Advantage; Tallon, Kraemer and Gurbaxani Model of Corporate Goals for IT; McFarlan Application Portfolio Matrix; Porter Value Chain Model.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1999, s. 21.
  • Turban E. i in., Information Technology for Management. Transforming Business in the Digital Economy. 3th edit. John Wiley & Sons, New York 2002, s. 89-96
  • Alanis M., Controlling the Introduction of Strategic Information Technologies. W: Management Impacts of Information Technology. Perspectives on Organizational Change and Growth. Red. E. Szewczak, C. Snodgrass, M. Khosrowpour, Idea Group Publishing, Harrisburg, Pa. 1991, s. 424-426
  • Bakos J.Y., Treacy M.E., Information Technology and Corporate Strategy. A Research Perspective, "Management Information System Quarterly" 1986, Vol. 10 No 2, s. 111-112
  • Ward J., Griffiths P., Strategic Planning for Information Systems. 2nd edit. John Wiley & Sons, Chichester 1996, s. 74-87.
  • McFarlan F.W., Information Technology Changes the Way You Compete, "Harvard Business Review" 1984, Vol. 62 No 3, s. 98-103.
  • Tallon P., Kraemer K.L., Gurbaxani V., Executives' Perceptions of the Business Value of Information Technology. A Process-Oriented Approach. "Journal of Management Information Systems" 2000, Vol. 16 No 4, s. 145-173.
  • Porter M.E., Competitive Advantage, Free Press, New York 1985, za K. Obłój, Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2001, s. 206.
  • Hares J., Royle D., Measuring the Value of Information Technology, John Wiley & Sons, Chichester 1994, s. 68.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171371051

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.