PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 44, T.1 Nowoczesne przedsiębiorstwo | 315--324
Tytuł artykułu

Indeks BI-NGO 2007 I 2008. Komunikowanie społecznego zaangażowania firm: narzędzie PR czy symptom zmian postaw w biznesie?

Warianty tytułu
BI-NGOINDEX 2007 and 2008. Communicating Corporate Community Involvement: PR'S Tool or Symptom Change In Business Attitudes?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule autor podejmuje próbę odpowiedzi na pytanie: na ile aktywność firm w sferze społecznej jest wynikiem mody i wynikającym z niej instrumentem public relations, a na ile nową postawą w wyniku zrozumienia procesu współegzystencji przedsiębiorstwa w otoczeniu ekologicznym, społecznym i ekonomicznym? Zainteresowanie problematyką społecznej roli firmy, nazywanej obecnie w naukach ekonomicznych Społeczną Odpowiedzialnością Biznesu (Corporate Social Responsibility), wzrosło w ostatnich dekadach znacznie. (fragment tekstu)
EN
Author in article analise source of motivating companies to communicate about their corporate community involvement (CCI), based on analysis of the results of the newly Index BI-NGO. The survey was carried out in years 2007 and 2008 on five hundried sample of companies with "Lista 500"; daily Rzeczpospolita. The research coordinated Institute of Partnership Business and Non-Governmental Organisations BI-NGO (initiative Faculty of Management at the University of Łodź and firm CSR Consulting). The survey showed the existence of a correlation between economic size company and level (quality) to communicate their social commitment. Methodology does not judge scale actions with an emphasis on the quality of communication, which means that even a small firm is able to receive the maximum rated in the Index. Yet this study shows that the smaller company's economic value, the greater the likelihood of a lower quality of the communication of activity in the social field. And that regardless of the fact that the same quality of communication social activity companies in the last period dynamically growing, as evidenced by even the quantity of reports published by the society. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Alter K., Social Enterprise Typolog)', Virtue Ventures LLC, 2007 dokument elektroniczny.
  • Czy pomorskie firmy są aktywne społecznie?, Akademia Rozwoju Filantropii oraz Fundacja Bankowa im. Leopolda Kronenberga, Warszawa 2006.
  • Czy śląskie firmy są aktywne społecznie?, Akademia Rozwoju Filantropii oraz Fundacja Bankowa im. Leopolda Kronenberga, Warszawa 2006.
  • Drucker P., Myśli przewodnie Druckera, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2002.
  • Greszta M., Kozakiewicz M., Indeks BI-NGO 2008. Komunikowanie społecznego zaangażowania firm poprzez Internet, IPBiOP, Lódź 2008.
  • Greszta M., Oczekiwania społeczne zmieniają zachowanie firm w Polsce, [w:] Odpowiedzialny biznes 2008, Harvard Business Review Polska, 2008.
  • Hess D., Rogovsky N., Dunfee T. W., The Ne.xt Wave of Corporate Community Involvement, "California Management Review" 2002, nr 44(2).
  • Percepcja odpowiedzialnego biznesu i zaangażowania społecznego wśród polskich przedsiębiorców - badanie eksploracyjne. Raport z badania jakościowego, dokument elektroniczny www.konkurencyjnafirma.pl/dokumenty/fob raport short.ppt.
  • Porter M. E., Kramer M. R., Filantropia przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej, [w:] Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, "Harvard Business Review", Wydawnictwo Helion, Gliwice 2007.
  • Raport roczny 2007, Fundacja Kronenberga Citi Handlowy, Warszawa 2008, dokument elektroniczny http://www. citibank.pl/ poland/ kronenberg/ polish/ fil es/ 080724 raport.pdf.
  • Thefirst ever European survey of consumers' attitudes towards Corporate Social Responsibility, CSR Europę, Brussels 2000.
  • The McKinsey Global Survey of Business Executives: Business and Society, McKinsey Quarterly, January 2006, wersja elektroniczna.
  • Sprawozdanie z działalności FUNDACJI PZU w 2006 roku, dokument elektroniczny http://www.pzu.pl/pub/files/Sprawozdanie_z_dzialalnosci Fundacji PZU_ w_2006_roku.pdf.
  • Strona internetowa firmy Danone: http://www.danone.pl/csr/sl.
  • Visser W., Matten D., Pohl M., Tolhurst N., The A to Z Corporate Social Responsibility, John Wiley & Sons, Lid, 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171371103

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.