PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 21 Informatyka : biznes, technologie, społeczeństwo | 151--160
Tytuł artykułu

Korzystanie z usług e-Government w Polsce na tle krajów Unii Europejskiej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Use of the E-Government Services in Poland on the Background of Other Countries of the European Union
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Sektor administracji publicznej od zawsze był i będzie jedną z ważniejszych części gospodarki narodowej. W każdym państwie administracja publiczna odgrywa szczególną rolę. Działa na podstawie prawa i w jego granicach, w imieniu i na rachunek państwa, zgodnie z interesem publicznym. Niemal każde przedsiębiorstwo, instytucja czy osoba fizyczna skorzysta zatem przynajmniej raz z usług urzędów administracji publicznej, na przykład płacąc podatki, składając wnioski o pozwolenia, opinie i wydanie dokumentów. Z punktu widzenia klienta głównym elementem oceny działalności urzędów jest jakość świadczonych przez nie usług. W związku z tym ich usprawnienie oraz kontaktów z klientami to priorytetowe zadania stawiane jednostkom administracji publicznej. Szansą ich realizacji jest umożliwienie korzystania z usług e-government.(fragment tekstu)
EN
This article presents the analysis of usage of electronic public services by suppliants in relations with the government in Poland and other countries of the European Union. Firstly, on the basis of inquiry findings social expectations towards using of e-government solutions were characterized. Further more, there were presented results of research of clerks' attitudes towards using of the Internet to the communication with organs of the government. Finally, there was analyzed the degree of using of e-government solutions by natural persons and firms in Poland and other countries of the European Union in years 2004-2005. The dynamics of the e-services development in the investigated period was characterized.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Definition of E-Government, Bank Światowy, ttp://web.worldbank.org/WBSITE/EXTERNAL/ TO P I C S / E X T I N F O R M AT I O N A N D C O MMUN I C AT I O N A N D T E C H N O L O G I E S / EXTEGOVERNMENT/0,,contentMDK:20507153~menuPK:702592~pagePK:148956~ piPK:216618 ~theSitePK:702586,00.html.
  • I-Metria, Wykorzystanie Internetu przez jednostki samorządowe - wyniki badania eObywatel. Warszawa 2002, s. 1-8.
  • Pentor, Badanie postaw przedstawicieli samorządu terytorialnego wobec Internetu. Warszawa 2004, s. 30.
  • eEurope 2005. An Information Society for all. Commission of The European Communities, Brussels 2002, s. 9-11.
  • http://epp.eurostat.ec.europa.eu/pls/portal/url/page/SHARED/PER_RESDEV.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171371189

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.