Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Constituents and Structure of Driving Forces of Management Systems
Języki publikacji
Abstrakty
Mechanizmy regulacyjne stanowią ten element systemu zarządzania, który odpowiada za zdolność przedsiębiorstwa do dostosowywania się do zmieniających warunków działania. Współcześnie, uwzględniając burzliwość otoczenia i dynamikę zmian, jakim podlegają firmy, mechanizmy te stają się kluczowe dla kształtowania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw. Artykuł stanowi próbę identyfikacji kluczowych procesów składających się na mechanizmy dostosowawcze a także prezentuje propozycję metody diagnozy potencjału dostosowawczego systemu zarządzania.(abstrakt oryginalny)
Driving forces of management systems shape the so called dynamic capabilities of an enterprise, responsible for necessary adjustments to changing internal and external circumstances of its operations. Nowadays, considering dynamics of environment turbulence, these forces become key success factors for shaping enterprise competitive position. This article endeavors to identify key processes constituting these forces and on that basis suggests a method for diagnosing enterprise dynamic capabilities.(original abstract)
Rocznik
Strony
144--158
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
- Barabasz A., Osobowość organizacji, UE, Wrocław 2008.
- Bełz G., System zarządzania jako regulator odnowy i wzrostu przedsiębiorstw, UE, Wrocław, 2011.
- Czarniawska-Joerges B., Wolff R., Leaders, managers, entrepreneurs on and off the organizational stage, "Organization Studies" 1991, Vol. 12, No. 4, s. 529-546.
- Gersick C., Revolutionary change theories: A multilevel exploration of the punctuated equilibrium paradigm, "Academy of Management Review" 1991, Vol. 16, No. 1, s. 10-36.
- Ghoshal S., Bartlett Ch., Building the entrepreneurial corporation: New organizational processes, new managerial tasks, "European Management Journal" 1995, Vol. 13, No. 2, June, s. 139-155.
- Hammer M., Beyond Reengineering. How the Process-centered Organization Is Changing Our Work and Our Lives, HarperCollins Publishers, New York 1996.
- Mayo A., Nohria N., Zeitgeist leadership, "Harvard Business Review" 2005, Vol. 83, No. 10, s. 45- -60.
- Mezias S., Glynn M.A., The three faces of corporate renewal: Institution, revolution, and evolution, "Strategic Management Journal" 1993, Vol. 14, s. 77-101.
- Romanelli E., Tushman M., Organizational transformation as punctuated equilibrium: An empirical test, "Academy of Management Journal" 1994, Vol. 37, No. 5, s. 1141-1166.
- Skalik J., Bełz G., Istota systemu zarządzania w procesie kształtowania i rozwoju organizacji, [w:] J. Skalik (red.), Zmiana warunkiem sukcesu. Przeobrażenia systemów zarządzania przedsiębiorstw, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 1184, AE, Wrocław 2007, s. 17-26.
- Zaleznik A., Managers and leaders. Are they different?, "Harvard Business Review" 2004, January, s. 74-81.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171371441