PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 44, T.2 Nowoczesne przedsiębiorstwo | 259--265
Tytuł artykułu

Metodyka parametryzowania potrzeb szkoleniowych w przedsiębiorstwach

Warianty tytułu
The Method of Parameterising Training Needs in Corporations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest zaprezentowanie metody określania potrzeb szkoleniowych w przedsiębiorstwach. Celem działań szkoleniowych jest podniesienie kompetencji pracowników, o z kolei ma się przełożyć na podniesienie wartości przedsiębiorstwa w długim okresie. Z reguł działania szkoleniowe wiążą się ponoszeniem przez przedsiębiorstwo nakładów finansowych oraz nieobecność pracownika na stanowisku pracy w okresie szkolenia. Z tego względu niezmiernie ważnym jest optymalizowanie działań szkoleniowych w przedsiębiorstwie, tak by z jednej strony maksymalizować korzyści wynikające z podnoszenia kwalifikacji pracowników, z drugiej zaś. by minimalizować nakłady finansowe związane z nabywaniem usług szkoleniowych oraz z minimalizowaniem czasu nieobecności pracownika w pracy. Aby osiągnąć wzrost kompetencji pracowników istotny z punktu widzenia podnoszenia wartości przedsiębiorstwa należy realizować tylko takie szkolenia, które w istotny sposób wpływają na podnoszenie kompetencji pracowników. Realizowanie innych szkoleń nie wpłynie na podnoszenie kompetencji pracowników, a tym samym wiązać się będzie z ponoszeniem zbędnych nakładów finansowych i nieefektywnym wykorzystywaniem czasu pracy. (fragment tekstu)
EN
Authors' intention of the present study is to indicate the choice method of the particular training plan which is essential to increase the employees competence level at the specific position. Authors used self-defined choice of the trainings methodology to this end. Their method was verified on pilotage employees group of the large. international Corporation acting on the IT market. Authors used questionnaire studies based on the employees' competence forms at the specific position, and then using the statistical and econometric analysis determined the trainings that are essential from employees and the enterprise management point of view. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Jagielloński
  • Uniwersytet Jagielloński
Bibliografia
  • Forkun M., Zbyt daleko od pracownika - zmiany w HRM w Wielkiej Brytanii, "Personel i Zarządzanie" 2008, nr 2.
  • Jędrych E. (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi dla menedżerów średniego szczebla. Oficyna, Kraków 2007.
  • Rae L., Planowanie i projektowanie szkoleń, Dom Wydawniczy ABC. Kraków 1999.
  • Hansen L.P., Large sample properties of Generalized Method of Moments estimators, "Econometrica" 1982, nr 50.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171371587

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.