PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 14 | nr 82 Rynek usług informatycznych | 131--147
Tytuł artykułu

Rozwój rynku usług informatycznych w Polsce w zakresie zarządzania wiedzą

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
IT Services Market Development in Poland within the Scope of Knowledge Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie wybranych aspektów związanych z rozwojem rynku usług informatycznych z obszaru rozwiązań dla wspomagania zarządzania wiedzą. Rozwój ten jest podyktowany czynnikami wynikającymi bezpośrednio z koncepcji gospodarki opartej na wiedzy. Może być on rozpatrywany z dwóch perspektyw. Pierwsza związana jest z ogółem procesów wiedzy w strategicznych i innowacyjnych działaniach z punktu widzenia gospodarki zorientowanej na wiedzę. Druga natomiast dotyczy narzędzi służących wspomaganiu zarządzania wiedzą w organizacji.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this paper is to present some aspects of IT market development in the field of knowledge management support. IT market development for knowledge management is mainly determined by factors which do form the knowledge-based economy. It can be perceived in two perspectives. First one is connected with general processes of knowledge involvement in strategic activity and innovation generating within the scope of knowledge- -based economy. The other is dedicated to the instruments strictly used for knowledge management support in the organization.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Biuro Badawczo-Analityczne DiS, www.dis.waw.pl, 2009.
  • Fazlagić A., Strategia organizacji usługowej w gospodarce opartej na wiedzy, www.egov.pl, 2004.
  • Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach, Difin, Warszawa 2004.
  • Knowledge Assessment Methodology, http://web.worldbank.org/kam, 2008.
  • Młynarczyk D., Analiza stanu obecnego i perspektywy rozwoju rynku IT, Opracowanie PARP. http://www.parp.gov.pl/files/74/81/88/analizait.pdf, 2006.
  • Niesler A., Wydmuch G., Integracja zasobów wiedzy jako kierunek rozwoju współczesnego przedsiębiorstwa, [w:] Wiedza i technologie informacyjne w biznesie, D. Jelonek, A. Nowicki. (red.), Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2008.
  • Sobczak A., Narzędzia informatyczne wspierające zarządzanie wiedzą w instytucjach sektora publicznego, www.egov.pl, 2004.
  • Wawrzyniak B. (red.), Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania, Warszawa 2003.
  • ] Wydmuch G., Integrated Platform for Composite Knowledge Management Applications. Knowledge- centric Approach, [w:] Informatyka Ekonomiczna nr 12, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, UE, Wrocław 2008.
  • http://www.oecd.org.
  • http://www.worldbank.org/wbi/knowledgefordevelopment.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171371977

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.