PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 5-6(9-10) | 79--88
Tytuł artykułu

Production Function as a Measure of School Education Quality

Autorzy
Warianty tytułu
Funkcja produkcji jako miernik jakości kształcenia szkoły
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
This paper presents a model for measuring school (university) education quality on the basis of individual teacher (lecturer) quality, similarly to the model postulated by Bishop and Wößmann. Quality tuition shapes the recognition of the institution (school or university). The postulated model describes the behaviour of a given education institution as a whole. The quality of education in a given institution is represented as a process affected by all teachers involved. The paper also presents mathematical substantiation for the local maximum of the utility function resulting from the educational quality of the institution.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
79--88
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • G.S. Becker (1990). Ekonomiczna teoria zachowań ludzkich.. PWN. Warszawa. J.H. Bishop, L. Wößmann (2004). Institutional effects in a simple model of education production. Education Economics Vol. 12. Issue 1. Pp. 17-38.
  • R.M. Costrell (1994). A Simple Model of Educational Standards. American Economic Review. Vol. 84. Issue 4. Pp. 17-38.
  • G. Fichtenholz (2005). Rachunek różniczkowy i całkowy. T. 1. PWN. Warszawa.
  • C.M. Hoxby (1996).
  • How Teachers' Unions Affect Education Production. Quarterly Journal of Economics Vol. 111 Issue 3. Pp. 671-718.
  • A. Niedzielski (2003). Kapitał ludzki a polityka fiskalna - Model międzypokoleniowego finansowania edukacji.. Opere et Studio pro Oeconomia. Vol. 1.
  • L. Pritchett, D. Filmer (1999). What education production functions really show: A positive theory of education expenditure. Economics of Education Review. Vol. 18. Issue 2. Pp. 223-239.
  • L. Wößmann (2001). Why students in some countries do Better: International evidence on the importance of education policy. Education Matters Vol. 1. Issue 2. Pp. 67-74.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171371999

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.