PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 7(11) | 33--48
Tytuł artykułu

How to teach quantitative subjects at universities of economics in a comprehensible and pleasant way?

Warianty tytułu
Jak uczyć ilościowych przedmiotów na uczelniach ekonomicznych w zrozumiały i przyjemny sposób?]
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Nowadays in Poland: the level of pupils' and students' mathematical skills is constantly decreasing, students refer very seldom to manuals, because they are not able to understand their content, lecturers working at universities are not obliged to have a suitable pedagogical experience, the number of hours designed for mathematical subjects at univer-sities of economics is smaller than it was in the previous decades, university authorities just recommend reducing requirements towards students in order not to loose too many of them at the end of the academic year. The rules mentioned in this article are devoted to help Polish lecturers working at uni-versities of economics to teach economic quantitative subjects (e.g. Operations Research, Statistics, Econometrics, Forecasting and Simulation, Project Management) in a compre-hensible and pleasant way. If they manage to fulfill these conditions: the atmosphere in class will be more pleasant, economic quantitative subjects will be better understood by the students, the listeners will be more interested in topics presented by the lecturer, grades will be higher.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
33--48
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Baniak A. (2008). Jakiej matematyki potrzebują studenci ekonomii. Didactics of Mathematics 5 (9). Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej. Wrocław. Pp. 5-18.
  • Cieślak M. (2001). Prognozowanie gospodarcze. Metody i zastosowanie. Wydaw-nictwo Naukowe PWN. Warszawa.
  • Goworek M. (2003). Funkcjonalna niesprawność informacyjna dorosłych. Nie-umiejętność korzystania z informacji matematycznych przez uczniów. Dydakty-ka Matematyki 4. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej. Wrocław. Pp. 97-106.
  • Guzik B. (2009). Wstęp do badań operacyjnych. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Poznań.
  • Maddala G.S. (2006). Ekonometria. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa.
  • Nowakowski R. (2004). O nauczaniu matematyki w uczelniach technicznych. Dydaktyka Matematyki 5. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej. Wrocław. Pp. 119-126.
  • Sikora W. (red.) (2008). Badania operacyjne. PWE. Warszawa.
  • Smoluk A. (2004). Privatissime, czyli o korepetycjach. Dydaktyka Matematyki 5. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej. Wrocław. Pp. 75-82.
  • Trochanowski W. (2004a). Edukacja matematyczna w stale reformowanej szkole w Polsce. Dydaktyka Matematyki 5. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej. Wrocław. Pp. 109-118.
  • Trochanowski W. (2004b). Ścieżki edukacyjne w kształceniu matematycznym. Dydaktyka Matematyki 5. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej. Wrocław. Pp. 97-108.
  • Trocki M. (2003). Zarządzanie projektami. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Warszawa.
  • Trzaskalik T. (2008). Wprowadzenie do badań operacyjnych z komputerem. PWE. Warszawa.
  • Twardowska A. (2008). Królowa nauk wymaga reanimacji. "Gazeta Wyborcza‖, Bydgoszcz, 31.10.2008.
  • Żylicz T. (2009). Czy należy uczyć matematyki studentów ekonomii?. [W:] M. Rocki (red.). Jakość kształcenia ekonomicznego. PTE. Warszawa. Pp. 45-54.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171372311

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.