PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 14 | nr 82 Rynek usług informatycznych | 243--253
Tytuł artykułu

Uczenie się i adaptacja inteligentnych przedsiębiorstw

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Learning and Adaptation of Intelligent Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zdefiniowano pojęcie inteligentnego przedsiębiorstwa, wskazano znaczenie uczenia się i adaptacji przedsiębiorstwa niezbędnych do właściwego rozwoju przedsiębiorstwa na konkurencyjnym rynku. Zaprezentowano również model adaptacyjny OODA pozwalający przedsiębiorstwu reagować na zmiany swojego otoczenia, przewidywać je i wyprzedzać. Celem artykułu jest wskazanie cech inteligentnego przedsiębiorstwa, w tym tych związanych z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi informatycznych.(abstrakt oryginalny)
EN
In this paper Intelligent Enterprise is defined. The importance of learning and adaptation of enterprises is pointed out that are obligatory to keep proper development on the competitive market. The adaptable model of OODA is also described. It allows an enterprise to react, predict and be ahead of changes in its environment. The purpose of this paper is to present the main features of an intelligent enterprise including that concerning using the modern IT tools.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Boyd J.R., The Essence of Winning and Losing, http://www.belisarius.com/author_index.htm, kwiecień 2006.
  • Borowiecki R., Procesy restrukturyzacji we współczesnym przedsiębiorstwie i ich determinanty, [w:] Zarządzanie zasobami informacji w przedsiębiorstwie. Ku przedsiębiorstwu przyszłości, red. R. Borowiecki, M. Kwieciński, WNT, Warszawa 2001.
  • Bratnicki M., Transformacja przedsiębiorstwa, AE, Katowice 1998.
  • Crossman M., Berdrow I., Organizacyjne uczenie się i odnowa strategiczna, "Przegląd Organizacji" nr 12, Warszawa 2003.
  • Garvin D., Learning in Action: A Guide to Putting the Learning Organization to Work, Harvard Business School Press, 2000.
  • Grudzewski W., Hejduk I., Przedsiębiorstwo przyszłości, Difin, Warszawa 2002.
  • Jacieczko J., Pozyskiwanie informacji jako czynnik wpływający na efektywność przedsiębiorstwa, [w:] Pozyskiwanie wiedzy i zarządzanie wiedzą, red. M. Nycz, M. Owoc, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 975, AE, Wrocław 2003.
  • Pedler M., Aspinwall K., Przedsiębiorstwa uczące się, Petit, Warszawa 1999.
  • Penc J., Zarządzanie oparte na wiedzy, http://www.placet.pl/?mod=Artykuly&id=56, listopad 2002.
  • Perechuda K. (red.), Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  • Peters P., Waterman R., In search of Excellence: Lessons from America`s Best-Run Companies, Harper Row, New York 1982.
  • Pondel M., Pozyskiwanie informacji i wiedzy na potrzeby inteligentnego przedsiębiorstwa. Aspekty technologiczne i aplikacyjne, Praca doktorska, promotor A. Małachowski, AE, Wrocław 2007.
  • Rokita J., Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2005.
  • Senge P.M., Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.
  • Stokalski B., Przedsiębiorstwo czasu rzeczywistego, CXO, Wydawnictwo IDG, luty 2003.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171372407

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.