PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 101 | z. 3 | 115--125
Tytuł artykułu

Zachowania konsumentów na rynku przetworów owocowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Consumer Behaviour in the Processed Fruit Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Z uwagi na malejącą konsumpcję świeżych owoców oraz konsekwencje żywieniowo-zdrowotne tego faktu, zwiększenie spożycia przetworów owocowych nabiera istotnego znaczenia. W artykule przedstawiono wyniki badania ankietowego dotyczącego zachowań konsumentów na rynku przetworów owocowych. Badanie przeprowadzono w 2013 roku na próbie 250 respondentów, koncentrując się na takich aspektach zachowań konsumentów, jak: częstotliwość i powody spożywania przetworów owocowych, sposoby zaopatrywania się w te produkty, determinanty decyzji nabywczych respondentów, sposoby wykorzystania kulinarnego przetworów owocowych. Badanie dowiodło zróżnicowania zachowań konsumentów na rynku przetworów owocowych we wszystkich analizowanych aspektach. Stwierdzone różnice sugerują dywersyfikację strategii marketingowych na rynku przetworów owocowych, począwszy od wyboru segmentu docelowego, po treść i sposoby komunikacji. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the results of a survey concerning consumer behaviour in the market of processed fruits. The study was conducted in 2013, on a sample of 250 respondents, focusing on such aspects of consumer behavior as: frequency and reasons for consumption of processed fruits, ways to stock up on these products, factors determining the purchasing decisions of the respondents, ways of culinary use of processed fruits. The study showed differences in consumer behaviour in the market of processed fruit for all analyzed aspects. These differences suggest the need for further exploration and study. (original abstract)
Rocznik
Tom
101
Numer
Strony
115--125
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Harvest Foods Poland
Bibliografia
  • Babicz-Zielińska Ewa, Jeżewska-Zychowicz Marzena, Laskowski Wacław, 2010: Postawy i zachowania konsumentów w stosunku do żywności wygodnej, "Żywność. Nauka. Technologia. Jakość", t. 71, z. 4, s. 141-153.
  • Baryłko-Pikielna Nina, Kostyra Eliza 2004: Rola wrażeń smakowo - zapachowych w percepcji i akceptacji żywności, "Przemysł spożywczy", t. 58, z. 12, s. 3-10, 31.
  • Baryłko-Pikielna Nina, Matuszewska Irena, 2014: Sensoryczne badania żywności, Wydawnictwo Naukowe PTTŻ, Kraków.
  • Budżety gospodarstw domowych w latach 2000-2012, Zakład Wydawnictw Statystycznych, Warszawa 2001-2013.
  • Czernyszkiewicz Eugenia, 2011: Jakość owoców w ocenie konsumenckiej, "Żywność. Nauka. Technologia. Jakość", t. 78, z. 5, s. 173-187.
  • Earle Mary, Earle Richard, Anderson Allan, 2007: Opracowanie produktów spożywczych. Podejście marketingowe. Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, s. 34.
  • Frendler-Bielicka Julia 2013: Jak i gdzie kupujemy żywność, http://www.cbos.pl/spiskom.pol/2013/ k_094_13.pdf, s. 3, dostęp: 17.04.2014.
  • Gawęcki Jan, 2002: Żywność nowej generacji a racjonalne żywienie, "Żywność. Nauka. Technologia. Jakość", t. 33, z. 4, s. 5-14.
  • Gutkowska Krystyna, Ozimek Irena, 2005: Wybrane aspekty zachowań konsumentów na rynku żywności - kryteria zróżnicowania, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2005, s. 113-114.
  • Harding Anne-Helen, Wareham Nicholas, Bingham Sheila, Khaw KayTee, Luben Robert, Welch Ailsa, Forouhi Nita, 2008: Plasma vitamin C level, fruit and vegetable consumption, and the risk of new-onset type 2 diabetes mellitus: the European prospective investigation of cancer -Norfolk prospective study, "Archives of Internal Medicine", t. 168, z. 14, s. 1493-1499.
  • Hoffman Monika, Świderski Franciszek, 2010: Charakterystyka, podział oraz ocena towaroznawcza przetworów owocowych i warzywnych, [w] Towaroznawstwo żywności przetworzonej z elementami technologii, Wydawnictwo. SGGW, Warszawa, s. 336-375.
  • Hung Hsin-Chia, Joshipura Kaumudi, Jiang Rui, Hu Frank., Hunter David, Smith-Warner Stephanie, Colditz Graham, Rosner Bernard, Spiegelman Donna, Willett Walter, 2004: Fruit and vegetable intake and risk of major chronic disease, "Journal of the National Cancer Institute", T. 96, z. 21, s. 1577-1584.
  • Janicki Andrzej 2003: Żywność wygodna, [w] Żywność wygodna i funkcjonalna, Franciszek Świderski (red.), Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, s. 13-26.
  • Kosicka-Gębska Małgorzata, Tull-Krzyszczuk Agnieszka, Gębski Jerzy, 2011: Handel detaliczny żywnością w Polsce, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, s. 128-132.
  • Kowalczuk Iwona, 2008: Cena jako determinanta zachowań nabywczych konsumentów na rynku żywności, "Handel Wewnętrzny", t. 313, z. 2, s. 34-41.
  • Kowalczuk Iwona, 2011: Innowacyjna żywność w opinii konsumentów i producentów, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, s. 121-124.
  • Markowski Jarosław, Płocharski Witold, Pytasz Urszula, Rutkowski Krzysztof 2012: Owoce, warzywa, soki - ich kaloryczność, wartość odżywcza na tle zapotrzebowania na energię i składniki odżywcze, cz.1, "Przemysł Fermentacyjny i Owocowo-Warzywny", t. 56, z. 9, s. 24-27.
  • Matysik-Pejas Renata, 2008: Rola marki w decyzjach nabywczych konsumentów produktów żywnościowych, "Roczniki Naukowe SERiA", t. 10, z. 4, s. 260-265.
  • Mikuta Beata 2000: Studia nad wartością pracy domowej w mieście i na wsi ze szczególnym uwzględnieniem realizacji funkcji żywieniowej, Praca doktorska, SGGW, Warszawa, s. 78-94.
  • Niewczas Magdalena 2013: Kryteria wyboru żywności, "Żywność. Nauka. Technologia. Jakość", t. 91, z. 6, s. 204-219.
  • Sajdakowska Marta, 2003: Etnocentryzm konsumencki - czynnik wpływający na decyzje nabywcze konsumentów na rynku żywności, "Acta Scientiarum Polonorum - Technologia Alimentaria", t. 2, z. 1, s. 177-184.
  • Szwacka Joanna, 2006: Uwarunkowania zachowań konsumenckich na rynku żywnościowym w stadium globalizacji, "Roczniki Naukowe SERiA", t. VIII, z. 3, s. 140-145.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171372611

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.