PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 8(12) | 135--140
Tytuł artykułu

W jakim stopniu seria podręczników "Elementy matematyki dla studentów ekonomii i zarządzania" wspomaga proces uczenia się matematyki wśród studentów pierwszego roku?

Warianty tytułu
To what extent a series of textbooks "Elements of mathematics for students of economics and management" supports the process of learning mathematics by first-year students?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Struktura tekstu matematycznego prezentowanego w podręcznikach akademickich, poza takimi cechami jak zwięzłość, nasycenie wzorami oraz abstrakcyjne przedmiotowe odniesienie, posiada szereg własności czyniących te teksty specyficznymi. Dzięki pracy wielu pokoleń matematyków, ich ciągłym usprawnieniom dokonywanym w sposobie redakcji tekstów matematycznych, otrzymujemy coraz lepszy wzorzec przekazu tak trudnej wiedzy. Czynniki determinujące przebieg lektury takiego tekstu kryją się nie tylko w jego budowie, ale również w postawach odbiorcy wobec niego. Dlatego głównym celem pracy było uzyskanie odpowiedzi na pytanie, jak seria podręczników "Elementy matematyki dla studentów ekonomii i zarządzania" jest postrzegana wśród studentów i w jakim stopniu wpływa na proces uczenia się. W badaniach starano się również dotrzeć do ukrytych opinii i poglądów czytelników na temat trudności występujących w pracy z tymi podręcznikami. W tym celu przeprowadzone zostało wśród studentów pierwszego roku Akademii Ekonomicznej w Katowicach badanie ankietowe. Badanie przeprowadzono w dwóch etapach - w czerwcu 2007 oraz 2010 roku.(fragment tekstu)
EN
The construction of a mathematical textbook, in addition to such features as brevity, saturation of mathematical formulas and abstract reference in question, has several properties making its text characteristic. Factors determining the perception of such a text lie in its structure and in attitudes towards the recipients of the text. The study presents hidden views and opinions of students about the degree of suitability of a series of "Elements of mathematics for students of economics and management" and the difficulties of working with these books. For this purpose, a questionnaire among firstyear students of the University of Economics in Katowice was conducted. The study was conducted in two stages  in June 2007 and 2010.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
135--140
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Janiga-Ćmiel A., Kwiatkowska-Rambally E., Mika J., Miśkiewicz M., Pośpiech E., Trzęsiok J., Trzęsiok M., Zeug-Żebro K. (2007). Elementy matematyki dla studentów ekonomii i zarządzania. Wybrane zastosowania. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Katowice.
  • Mika J. (2006). Elementy matematyki dla studentów ekonomii i zarządzania. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Katowice.
  • Mika J., Miśkiewicz M., Pośpiech E., Trzęsiok J., Trzęsiok M., Zeug K. (2006). Elementy matematyki dla studentów ekonomii i zarządzania. Zbiór zadań. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Katowice.
  • Kwiatkowska E., Mika J., Pośpiech E., Trzęsiok J., Trzęsiok M., Wawrzycka A. (2006). Elementy matematyki dla studentów ekonomii i zarządzania. Zadania. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Katowice.
  • Orczyk J. (1984). Zarys metodyki pracy umysłowej. PWN. Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171372669

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.