PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 2 | nr 129 Współczesne społeczeństwa - nadzieje i zagrożenia | 274--283
Tytuł artykułu

Społeczność internautów a nietransakcyjna wymiana produktów witualnych

Warianty tytułu
Internet Society and the Non-transactional Exchange of Virtual Products
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono problem bezpłatnego udostępniania produktów wirtualnych w społeczności internautów. Rozważania skoncentrowano na oprogramowaniu komputerowym udostępnianym poprzez Internet. W celu wyjaśnienia przyczyn tego zjawiska rozpatrzono je zgodnie z podejściem ekonomicznym oraz socjologicznym. W podsumowaniu artykułu odniesiono się do postawionej we wstępie hipotezy oraz zawarto przemyślenia odnośnie do przyszłości nieodpłatnego udostępniania produktów wirtualnych - konkretnie oprogramowania. (abstrakt oryginalny)
EN
This article considers the problem of making free software available to Internet users. The deliberations are concentrated with reference to the computer software accessible through the Internet. To explain the reasons of this phenomenon, it has been examined from the economic and sociological perspective. The summary of the article refers to the hypothesis formulated in the introduction and includes the reflections on the future of free availability of virtual products - precisely software. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Afuah A., Tucci C.L., Biznes internetowy. Strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  • Bakos Y., Brynjolfsson E., Bundling and Competition on the Internet, "Marketing Science" 2000, 19 (1).
  • Bakos Y., Brynjolfsson E., Bundling Information Goods: Pricing, Profits, and Efficiency, "Management Science" 1999, 45 (12).
  • Begg D., Fischer S., Dornbusch R., Mikroekonomia, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007.
  • BenklerY., Bogactwo sieci. Jak produkcja społeczna zmienia rynki i wolność, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
  • Castells M., Galaktyka Internetu: Refleksje nad Internetem, biznesem i społeczeństwem, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2003.
  • Castells M., Wiek informacji: ekonomia, społeczeństwo i kultura (t. I: Społeczeństwo sieci), Wydawnictwa Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Kruszewska M., Web 2.0: druga bańka mydlana?, "Forbes" 2006, nr 10.
  • Levinson P., Miękkie ostrze, czyli historia i przyszłość rewolucji informacyjnej, Muza SA, Warszawa 2006.
  • Małachowski A., Środowisko wirtualnego klienta, Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2005.
  • Morawski, W., Socjologia ekonomiczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • Rysiewicz Z. (red.), Słownik wyrazów obcych, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1959.
  • Shapiro C., Varian H.R., Potęga informacji. Strategiczny przewodnik po gospodarce sieciowej, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2007.
  • Shy O., The Economics of Network Industries, Cambridge University Press, Cambridge 2001.
  • Słownik współczesnego języka polskiego, t. II, Reader's Digest Przegląd Sp. z o.o., Warszawa 1998.
  • Thurow L.C., Powiększanie bogactwa, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006.
  • Varian, H.R., Market for Information Goods, rękopis z 16.10.1998, Berkeley.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171372711

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.