PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 10 | 115--123
Tytuł artykułu

Wyższa szkoła niepubliczna jako podmiot rynku lokalnego

Autorzy
Warianty tytułu
Non-Public Schools of Higher Education as Local Market Entities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule ukazano aktywność oraz rolę, jaką odgrywają wyższe szkoły niepubliczne na rynku lokalnym. Ich obszarem działania są zwykle rynki lokalne ze względu na krótszy niż w przypadku wyższych szkół publicznych okres funkcjonowania na rynku usług edukacyjnych. Z tego powodu przyjmują orientację rynkową, aby móc przetrwać i rozwijać się na rynku. Realizują działania w zakresie promocji i public relations, budując wizerunek i pozycję rynkową. Jednak jako instytucje edukacyjne przede wszystkim mają na celu zaspokajanie potrzeb edukacyjnych społeczności zarówno lokalnej, jak i ponadlokalnej.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the activity and role of non-public schools of higher education in the local market. Because of the shorter, than in the case of the public universities, activity period their scope of activity usually involves local markets. Due to this fact, they take the market orientation in order to survive and develop. They carry out promotion and public relations activities, building the image and market position. However, as educational institutions, in the first place, they are to meet educational needs, of both local and above-local communities. The educational activity of non-public schools of higher education also influences the development of the local market, assuring: raising the level of the public capital, improving the quality of the labour market, social climate, inflow of the financial and intellectual capital, increase of the level of the local community's qualifications and creation of the initiative and innovative behaviour.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
115--123
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Coleman J.S., Social capital in the creation of human capital "American Journal of Sociology" 1988 nr 94.
  • Gałęski B., Przemiany wiejskich społeczności lokalnych - niektóre refleksje metodologiczne, Roczniki Socjologii Wsi 1965, [w:] Między rzeczywistością lokalną i regionalną. Wybrane instytucje społeczne Śląska Opolskiego, red. T. Sołdra-Gwiżdż, Państwowy Instytut Naukowy, Opole 1997.
  • Gęsicka G., Instytucje rozwoju lokalnego, Wydawnictwo Śląsk, Katowice 1996.
  • Iwankiewicz-Rak B., Zarządzanie marketingowe szkołą wyższą, [w:] Marketing szkół wyższych, red. G. Nowaczyk, M. Kolasiński, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Biznesu w Poznaniu, Poznań 2004.
  • Jurczak-Pejko E., Kozłowska I., Zasoby ludzkie jako element kształtowania wizerunku niepublicznej szkoły wyższej, [w:] Marketingowe zarządzanie szkołą wyższą, red. G. Nowaczyk, P. Lisiecki, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, Poznań 2006.
  • Marzec M., Marketing relacji a relacje w szkole wyższej, [w:] Marketing relacji - zakres implementacji koncepcji, Studia Ekonomiczne, Zeszyty Naukowe 42, red. E. Zeman-Miszewska, AE, Katowice 2006.
  • Marzec M., Współpraca samorządów lokalnych ze szkołami wyższymi - płaszczyzny, obszary, [w:] Polskie samorządy lokalne w okresie transformacji - instytucje i ich przeobrażenia, Studia Ekonomiczne, Zeszyty Naukowe 58, red. E. Zeman-Miszewska, AE, Katowice 2010.
  • Pabian A., Student jako beneficjent działań promocyjnych szkół wyższych, PWE, "Marketing i Rynek" 2008 nr 8.
  • Szczepańska-Woszczyna K., Rola edukacji w rozwoju regionu, http://sbc.org.pl/, 14.08.2009.
  • Szkoły wyższe i ich finanse w 2005 r., GUS, Informacje i Opracowania Statystyczne, Warszawa 2006.
  • Ustawa z dnia 12 września 1990 r. o szkolnictwie wyższym, DzU nr 65, poz. 385 z późn. zm.
  • Ustawa z dnia 26 czerwca 1997 r. o wyższych szkołach zawodowych, DzU nr 96, poz. 590 z późn. zm.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171373011

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.