PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 179 Gospodarka lokalna w teorii i praktyce | 303--315
Tytuł artykułu

Szkolnictwo zawodowe w regionie wałbrzyskim - wyniki badania ankietowego

Warianty tytułu
Vocational Education in the Region of Wałbrzych - Results of Questionnaire Survey
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł przedstawia wyniki badań ankietowych przeprowadzonych w ponadgimnazjalnych szkołach zawodowych regionu wałbrzyskiego. Zestawiono analizę oferty edukacyjnej szkół ze względu na realizowane i planowane do utworzenia w najbliższym czasie kierunki kształcenia. Opisano formy współpracy szkół z małymi i średnimi przedsiębiorstwami regionu, a także dokonano oceny czynników decydujących o przygotowaniu absolwentów do wejścia na rynek pracy oraz wskazano czynniki - bariery ich wejścia na rynek pracy.(abstrakt oryginalny)
EN
The study presents questionnaire survey results carried out in vocational postjunior secondary schools of Wałbrzych region. The analysis of schools educational offer focused on comparing the education courses which are currently taught and planned in the nearest future. The forms of schools cooperation with regional small and medium sized enterprises were described. The assessment of factors influencing graduates' preparation to enter the job market was performed and the barriers of such an entrance were defined.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Czego (nie)uczą polskie szkoły. System Edukacji a potrzeby rynku pracy w Polsce. Fundacja FOR, Friedrich Ebert Stiftung, Warszawa 2008.
  • Marszowski R., Tausz K., Monitoring zawodów deficytowych i nadwyżkowych, Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego, Wrocław 2005.
  • Witkowski J. (red.), Badanie aktywności zawodowej absolwentów w kontekście realizacji programu "Pierwsza praca", ASM, Kutno 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171373453

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.