PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 2(6) Zarządzanie i Marketing | 49--53
Tytuł artykułu

Oblicza społecznego shockvertisingu

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Faces of a Social Shockvertising
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł omawia problematykę społecznego shockvertisingu. Społeczny shockvertising opiera się na wykorzystywaniu reklamy szokującej w kampaniach społecznych. W tekście zaprezentowano sposoby ujmowania terminów: "reklama społeczna" i "reklama szokująca". Dokonano również analizy przykładów reklam społecznych, których prezentowanie zostało zakazane lub wzbudziło kontrowersje. Pozwoliło to na określenie środków wyrazu stosowanych w reklamach społecznych. (abstrakt oryginalny)
EN
This article discusses an issue of a social shockvertising. The social shockvertising is based on the use of advertisements in shocking social campaigns. The paper analyses the existing definitions of "social advertising" and "shocking advertising". It also presents examples of social advertising which have been banned or aroused controversy. This has allowed the author to identify the forms of expressions used in the social advertising. (original abstract)
Rocznik
Strony
49--53
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • 1. Benetton i inni, http://tygodnik.onet.pl/32,0,7993,benetton_i_inni,artykul.html [10.01.2013].
  • 2. Bogunia-Borowska M., (2001) Koncepcja marketingu społecznego, "Marketing i Rynek", nr 2, s. 9-14.
  • 3. Bogunia-Borowska M., (2004) Reklama jako tworzenie rzeczywistości społecznej, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
  • 4. Czerwińska M., (2013) Dorosłego rodzice nie zbiją, http://www.kampaniespoleczne.pl/kampanie,1763,growing_up [9.01.2013].
  • 5. Cięcie, http://www.kampaniespoleczne.pl/kampanie.php?kampania_id=624&action=szczegoly [13.01.2013].
  • 6. Domestic violence - isn't it time someone called cut?, http://www.womensaid.org.uk/page.asp?section=0001000100100012&section-Title=Cut+movie [13.01.2013].
  • 7. Gartland F., (2011) ISPCC advert depicts "extreme cruelty", http://www.irishtimes.com/newspaper/ireland/2011/0513/122429684-0398.html [19.06.2011)].
  • 8. Janota E., (2013) Dorastanie w (zbyt?) brutalnej reklamie, http://www.kampaniespoleczne.pl/kontrowersje,3333,dorastanie_w_zbyt_brutalnej_reklamie [9.01.2013].
  • 9. Jasak N., (2013) Ideał sięgnął dna, http://kampaniespoleczne.pl/kampanie,943,ideal_siegnal_dna [11.01.2013].
  • 10. Konieczna A., (2010) Szok narzędziem kampanii społecznych [w:] Iwankiewicz-Rak B., red., Problemy zarządzania współczesną firmą - teoria i przykłady, Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego.
  • 11. Kryńska M., (2013) Zakazane porównania, http://www.kampaniespoleczne.pl/kreacje,1366,zakazane_porownania [24.03.2013].
  • 12. Krzemiński M., (2013) Hitler straszy Polki aborcją, http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114873,7619267,Hitler_straszy_Polki_aborcja___To_zenujacy_i_nienormalny.html [24.03.2013].
  • 13. Maison D., Maliszewski N., (2002) Co to jest reklama społeczna [w:] Maison D., Wasilewski P., red., Propaganda dobrych serc czyli rzecz o reklamie społecznej, Kraków: Agencja Wasilewski.
  • 14. Pęczak M., (2008) Reklamowy chwyt za serce, "Polityka", nr 16, s. 70-71.
  • 15. Piasecka A., (2008) Komunikowanie wartości zdrowia w polskich kampaniach społecznych - wymiar edukacyjny, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
  • 16. Reklama społeczna - kreacja a skuteczność, http://www.kampaniespoleczne.pl/publikacja, [26.01.2013].
  • 17. Sarah's story, http://www.sarahsstory.org.uk/ [19.06.2011].
  • 18. Skandaliczna reklama Benettona z papieżem zniknęła, http://www.naszswiat.net/wiadomoci/wochy/3463-skandaliczna-reklama-benettona-z-papieem-znikna.html [10.01.2013].
  • 19. Wasilewski P., red., (2007) Szlachetna propaganda dobroci, czyli drugi tom o reklamie społecznej, Kraków: Agencja Wasilewski.
  • 20. Stop aborcji, http://www.kampaniespoleczne.pl/kampanie,1119,aborcje_do_polski_wprowadzil_hitler [24.03.2013].
  • 21. Szaniewski M., (2013) Benetton uległ Watykanowi, http://wyborcza.pl/1,76842,10657424,Benetton_ulegl_Watykanowi.html [10.01.2013].
  • 22. Świejkowski M., (2013) W Benettonie bez zmian, http://www.kampaniespoleczne.pl/kontrowersje,3834,w_benettonie_bez_zmian [10.01.2013].
  • 23. Toscani O., (2009) Reklama - uśmiechnięte ścierwo, (tłumaczenie Misiorny M.), Warszawa: Wydawnictwo Delta.
  • 24. Wstrząsająca historia Sary, http://www.kampaniespoleczne.pl/kampanie.php?kampania_id=569&action=szczegoly [13.01.2013].
  • 25. Zdrenka M., (2010) I o to w końcu chodzi, czyli czemu służy szok w reklamie, "ProKreacja", nr 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171373921

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.