PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 2(6) Zarządzanie i Marketing | 54--58
Tytuł artykułu

Sprzedaż konsumencka, reklamacje i gwarancja europejska : pojęcie i znaczenie dla ochrony praw konsumenckich

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Consumer Sale, Complaints and European Guarantee : the Meaning and Significance of Protection of Consumers' Rights
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podstawowym celem ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie kodeksu cywilnego jest ochrona praw konsumenckich. Ustawa wprowadza nowe rozwiązania zapewniające ochronę praw konsumenckich przy zawieraniu umowy sprzedaży, a w szczególności porusza zagadnienia sprzedaży konsumenckiej, reklamacji i gwarancji europejskiej. Na poziomie europejskim kwestie sprzedaży konsumenckiej i reklamacji reguluje Dyrektywa 1999/44/EC z 25 maja 1999 r. w sprawie niektórych aspektów sprzedaży towarów konsumpcyjnych i związanych z tym gwarancji (Dz.U. UE. L. 99.171.12). Z uwagi na fakt, iż sprzedawca jest w uprzywilejowanej pozycji w stosunku do konsumenta, który nie zawsze posiada pełną informację o towarze, ustawodawca przygotował regulacje prawne, za pomocą których nakłada na sprzedawcę obowiązki względem kupującego. Natomiast kupujący, dzięki znajomości swoich praw i instrumentów prawnych zawartych w ustawie, może zabezpieczyć swoje interesy. (abstrakt oryginalny)
EN
The primary purpose of the Act on the specific conditions of consumer sale and amendments to the Civil Code of 27 July 2002 is to protect consumer rights. The Act introduces new measures to ensure the protection of consumer rights while entering into the contract of sale, and in particular it raises the issue of consumer sales, complaints and European guarantee. At European level the issues related to consumer sales and complaints regulates the Directive 1999/44/EC on certain aspects of the sale of consumer goods and associated guarantees of 27 May 1999 (OJ UE. L.99.171.12). Due to the fact that the seller is in a privileged position towards the consumer, who may not always have full information about the goods, the legislator has prepared regulations imposing obligations on the seller towards the consumer. However, buyers thanks to the knowledge of their rights and legal instruments contained in the Act can protect their interests. (original abstract)
Rocznik
Strony
54--58
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Wrocławski
Bibliografia
  • 1. Habryn-Motowska E., (2009) Niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową sprzedaży, Warszawa: Oficyna Wydawnicza Wolters Kluwer.
  • 2. Łętowska E., (2006) Prawo konsumenckie, Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck.
  • 3. Olczyk M., (2006) Sprzedaż konsumencka, Warszawa: Lexis Nexis.
  • 4. Pisuliński J., (2009) Europejskie Prawo Cywilne, Warszawa: Oficyna Wydawnicza Wolters Kluwer.
  • 5. Stefanicki R., (2006) Ochrona konsumenta w świetle Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, Zakamycze: Kantor Wydawniczy Zakamycze.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171373923

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.