PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 169 Podejście procesowe w organizacjach | 170--177
Tytuł artykułu

Strategia jako proces dynamiczny

Autorzy
Warianty tytułu
Strategy as a Dynamic Process
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest podkreślenie faktu, że we współczesnych organizacjach procesy planowania strategicznego i implementacji strategii nabierają dynamicznego charakteru. W takich warunkach coraz ważniejsze są okazje, elastyczność przedsiębiorstwa, która umożliwia ich wychwytywanie, oraz ryzyko i niepewność otoczenia, które jak się okazuje, stanowią determinanty wykorzystania nowych rozwiązań, jakimi m.in. są opcje realne (rzeczywiste).(abstrakt oryginalny)
EN
The new approach to strategic planning and strategy presents them as a dynamic process, which highlights that: a) business opportunities are new targets, b) future is now (as Peter Drucker said), c) strategic flexibility is the most important feature for organizations, d) the environment changes, e) strategic risk factors and uncertainty are regular for current organizations. Moreover, the article presents the strategic management determinants and the real option analysis as an effective way of new strategic management.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Amram M., Kulatilaka N., Real Options. Managing Strategic Investment in an Uncertain World, Harvard Business School Press, Boston Masachusets 1999a.
  • Amram M., Kulatilaka N., Disciplined decisions. Aligning strategy with the financial markets, ,,Harvard Business Review" 1999b, January-February.
  • Barringer B.R., Bluedorn A.C., The relationship between corporate entrepreneurship and strategic management, ,,Strategic Management Journal" 1999, no. 20.
  • Bettis R., Hitt A., The New Competitive Landscape, ,,Strategic Management Journal" 1995, vol. 16, issue 5.
  • Courtney H.G., Kirkland J., Viguerie S.P., Strategy under uncertainty, ,,Harvard Business Review" 1997, November-December.
  • Eisenhardt K.M., Sull D.N., Strategy as simple rules, ,,Harvard Business Review" 2001, January.
  • Hamel G., Prahalad C.K., Przewaga konkurencyjna jutra, Business Press, Warszawa 1999.
  • Kogut B., Kulatilaka N., Operating Flexibility, Global Manufacturing, and the Option Value of a Multinational Network, "Management Science" 1993 (Fall), vol. 40, no. 1, 123-139.
  • Krychowski Ch., Quélin B.V., Real options and strategic investment decisions: Can they be of use to scholars?, ,,Academy of Management Perspectives" 2010, May.
  • Luehrman T.A., Strategy as a portfolio of real options, ,,Harvard Business Review" 1998, September- -October.
  • Montgomery C.A., Liderzy firm muszą znów poważnie zająć się strategią, ,,Harvard Business Review Polska" 2008, nr 65/66, wersja on-line: www.hbrp.pl, 12.02.2011.
  • Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2007.
  • Porter M.E., Czym jest strategia?, ,,Harvard Business Review Polska" 2005, nr 29/30, wersja on-line: www.hbrp.pl, 15.02.2011.
  • Rudny W., Opcje rzeczowe w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2009.
  • Trigeorgis L., The Nature of Option Interactions and the Valuation of Investments with Multiple Real Options, ,,Journal of Financial and Quantitative Analysis" 1993, vol. 28, no. 1.
  • Wang H., Barney J.B., Reuer J.J., Stimulating firm-specific investment through risk management, ,,Long Range Planning" 2003, no. 36.
  • Witt B. de, Meyer R., Synteza strategii, PWE, Warszawa 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171373993

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.