PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 212 | 5--13
Tytuł artykułu

Innowacyjne zastosowanie systemów Competitive Intelligence do wspomagania twórczości organizacyjnej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Innovation Approach to Use of Competitive Intelligence Systems to Support Organizational Creativity
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejszy artykuł opisuje innowacyjne zastosowanie Competitive Intelligence do wspomagania twórczości organizacyjnej. Dlatego aby pokazać jego możliwości scharakteryzowano koncepcję Competitive Intelligence. Pozwoliło to zaproponować warunki stosowalności Competitive Intelligence w twórczości organizacyjnej. Wynikiem końcowym przedstawionych dociekań jest wskazanie korzyści ze stosowania tego podejścia przez przedsiębiorstwo.(abstrakt oryginalny)
EN
This article describes the innovation approach to use of Competitive Intelligence to support organizational creativity. Therefore, in order to show its features characterized the concept of Competitive Intelligence. This made it possible to propose conditions for applicability of the Competitive Intelligence in organizational creativity. The end result is an indication of inquiry outlined the benefits of this approach by the company.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
5--13
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Barson D.C. (2002), Competing intelligently, "Global Cosmetic Industry", Vol. 170, No. 6, s. 26-28.
  • Berner S. (2001), Role and function of Competitive Intelligence in gaining competitive advantage, http://www.samberner.com/documents/KM/ci.pdf.
  • Bose R. (2008), Competitive Intelligence process and tool s for intelligence analysis, "Industrial management & data system", Vol. 108, No. 4, s. 510-528.
  • Bose R. (2009), Advanced analytics: opportunities and challenges, "Industrial Management & Data Systems", Vol. 109, No. 2, s. 105-172.
  • Bratnicka K. (2014), Stworzenie naukowych podstaw twórczości organizacyjnej opar-tych na koncepcji dynamicznych zdolności organizacji. Zadanie I wykonane w ramach projektu "Metodologia komputerowego wspomagania twórczości" finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki.
  • Dishman P., Calof J. (2007), Competitive Intelligence: A multiphasic precedent to mar-keting strategy, "European Journal of Marketing", Vol. 42 No. 7/8, s. 766-785, http://dx.doi.org/10.1108/03090560810877141.
  • Gabbar H. (2007), Intelligent topology analyzer for improved plant operation, "Industrial Management & Data Systems", Vol. 107, No. 2, s. 229-250, http://dx.doi.org/ 10.1108/02635570710723822.
  • Hasan S., Zahra A., i Abbas A. (2011), Review of competitive intelligence & competitive advantage in the industrial estates companies in the Kerman City: appraisal and testing of model by amos graphics, "International Business and Management", Vol. 2, No. 2, s. 47-61.
  • Kaliszczak L. (2010), Kształtowanie kultury przedsiębiorczości oraz próba jej empirycznej weryfikacji [w:] K. Jaremczuk (red.), Uwarunkowania przedsiębiorczości - różnorodność i jedność, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, Tarnobrzeg.
  • McGonagle J.J. i Vella C.M. (2012), What is competitive intelligence and why should you care about it? Springer-Verlag, London.
  • Nasri W. (2011), Investigate competitive intelligence process: An exploratory study in unisian companies, "International Business Research". Vol. 4, No. 4, s. 62-73 [tłum. K.B.].
  • Nov O., Jones M. (2006), Knowledge management and creativity: A technology-facilitated balance, ECIS 2006 Proceedings. Paper 110, Gothenburg, Sweden, June.
  • Santanen E., Briggs R. i de Vreede, G.J. (2004), Causal relationships in creative problem solving: Comparing facilitation interventions for ideation, "Journal of Management Information Systems", Spring, Vol. 20, No. 4, s. 169-200.
  • Santos M. i Correia A. (2010), Competitive intelligence as a source of competitive advantage: an exploratory study of the portuguese biotechnology industry, 11th European Conference on Knowledge Management, 2-3 September, 2010, Famalicao, Portugal.
  • Sauter V.L. (2011), Competitive intelligence systems [w:] F. Burnstein, C.W. Holsapple (eds.), Handbook on Decision Support Systems 2, Variations, International Hand-book on Information Systems, Springer Berlin, Hedelberg.
  • Sewlal R. (2004), Effectiveness of the web as a Competitive Intelligence tool, "South African Journal of Information Management", Vol. 6, No. 1, s. 1-16.
  • Wright S. i Calof J.L. (2006), The quest for competitive, business and marketing intelligence - a country comparison of current practices, "European Journal of Marketing", Vol. 40, No. 5-6, s. 65-453.
  • Zangoueinezhad A. i Moshabaki A. (2008), The role of structural capital on Competitive Intelligence, "IndustrialManagement & Data Systems", Vol. 109, No. 2, s. 262-280, http://dx.doi.org/10.1108/02635570910930136.
  • Zhou, J. i Ren, R. (2012), Striving for creativity. Building positive contexts in the work-place [w:] K.S. Cameron i G.M. Spreitzer (eds.), The Oxford handbook of positive scholarship, Oxford Library of Psychology, Oxford University Press, Oxford - New York, s. 97-109.
  • Ziegler C.-N. (2012), Mining for strategic Competitive Intelligence. Springer, New York
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171374011

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.