PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 169 Podejście procesowe w organizacjach | 315--322
Tytuł artykułu

Kluczowe wskaźniki efektywności w perspektywie procesowej

Warianty tytułu
Key Performance Indicators in Process Perspective
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano podstawy teoretyczne dotyczące kluczowych wskaźników efektywności oraz wyniki badań nad zastosowaniem ich w organizacjach. W części teoretycznej artykuł oparty jest na dwóch współczesnych koncepcjach zarządzania - pozytywnej nauce o organizacji oraz nurcie organizacji wysokiej efektywności. Na podstawie tych teorii oraz podejścia dopasowania organizacyjnego Galbraitha zbudowany jest model organizacji wysokiej efektywności. Wyniki badań jakościowych przedstawiają zakres i specyfikę wykorzystywania KPI przez małe i średnie firmy wysokiej efektywności.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents theoretical foundations of Key Performance Indicators (KPI) and the results of research on using KPI by organizations. In the theoretical part the paper is based on two contemporary management concepts - Positive Organizational Scholarship (POS) and the notion of High Performance Organization (HPO). Based on those theories and the theory of organizational alignment the model of high performance organization is built. The results of qualitative research present the extent and features of using KPI by high performing SMEs.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Bratnicki M., Zbierowski P., Attention profile: A new recruitment criterion, ,,Human Resource Management" 2007, no. 6.
  • Cameron K.S., Dutton J.E., Quinn R.E., Positive Organizational Scholarship. Foundations of a New Discipline, Berrett - Koehler Publishers, San Francisco 2003.
  • Crossan M.M., Lane H.W., White R.E., An organizational learning framework: From intuition to institution, ,,Academy of Management Review" 1999, no. 24.
  • Galbraith J.R., Designing organizations: An executive briefing on strategy, structure, and process, Jossey-Bass, San Francisco 1995.
  • Holbeche L., The High Performance Organization. Creating Dynamic Stability and Sustainable Success, Elsevier, Oxford 2005.
  • Kaplan R.S., Norton D.P., The Balanced Scorecard: Translating Strategy into Action, Harvard Business School Press, Boston 1996.
  • Kreiser P.M., Marino L.D., Weaver K.M., Assessing the psychometric properties of the entrepreneurial orientation scale: A multi-country analysis, ,,Entrepreneurship Theory & Practice" 2002, no. 26.
  • March J.G., Exploration and exploitation in organizational learning, ,,Organization Science" 1991, no. 2.
  • March J.G., Sutton R.I., Organizational performance as a dependent variable, ,,Organization Science" 1997, no. 8.
  • McGee J.A., Thomas H., Wilson D., Strategy: Analysis and Practice, McGraw-Hill, London 2005.
  • Pearce J.A., Robinson R.B., Strategic Management. Formulation, Implementation and Control, McGraw-Hill, Boston 2005.
  • Peters T.J., Waterman R. H. , In Search of Excellence: Lessons from America's Best Run Companies, Harper & Row, New York 1982.
  • Rothaermel F.T., Deeds D.I., Exploration and exploitation alliances in biotechnology: A system of new product development, ,,Strategic Management Journal" 2004, no. 25.
  • Seashore S., Assessing Organizational Change: A Guide to Methods, Measures, and Practices, Wiley, New York 1983.
  • Waal A.A. de, Strategic performance management. A managerial and behavioral approach, Palgrave/ Macmillan, Hampshire - New York 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171374063

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.