PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 212 | 91--97
Tytuł artykułu

Wskaźniki poziomu innowacyjności dla krajów Unii Europejskiej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Indicators of the Level of Innovation for Member States of the European Union
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł porusza kwestię metodologii pomiaru potencjału innowacyjności gospodarki, pozwalających na ocenę makroekonomiczną. W tym celu skupiono się na omówieniu wskaźników Global Creativity Index (GCI) oraz Summary Innovation Index (SII), wraz ze wskazaniem na wady i zalety stosowania wymienionych indeksów. W opracowaniu zawarto również porównanie krajów członkowskich Unii Europejskiej, przyjmując jako kryterium omawiane wcześniej wskaźniki. Dokonano krótkiej charakterystyki państw zajmujących kolejne miejsca w rankingach innowacyjności. (abstrakt oryginalny)
EN
The article discusses the issue of methodology for measuring creative potential of the economy. For this purpose the discussion focuses on indicators like Global Creativity Index and Summary Innovation Index. There are discussed the advantages and disadvantages of each indicator. The study also includes a comparison of EU member states by adopting as a criterion discussed indicators. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
91--97
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Eysenck H. (1996), The measurement of creativity [w:] A. Boden (red.), Dimensions of creativity, MIT Press, Cambridge.
  • Florida R. (2002), The rise of creative class, Basic Books, New York.
  • Florida R., Mellander Ch., Stolarick K., Silk K., Matheson Z., Hopgood M. (2011), Creativity and prosperity: The Global Creativity Index, martinprosperity.org/media/ GCI Report Sep 2011.pdf (dostęp: 15.10.2014).
  • Hollanders H., Es-Sadki N. (2014), Innovation union scoreboard 2014, http://ec.europa.eu/ enterprise/policies/innovation/files/ius/ius-2014_en.pdf (dostęp: 12.10.2014).
  • Hui D., Ng Ch., Mok P., Fong N., Chin W., Yuen Ch. (2014), A study on Creativity Index, www.uis.unesco.org/culture/Documents/Hui.pdf (dostęp: 15.10.2014).
  • Saltelli A., Villaba E., (2009), How about composite indicators? [w:] E. Villaba (red.), Measuring creativity. Proceedings for the conference "Can creativity be measured?", Brukssels.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171374153

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.