PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 169 Podejście procesowe w organizacjach | 462--469
Tytuł artykułu

Społeczno-kulturowe aspekty wdrażania orientacji procesowej w organizacjach

Warianty tytułu
Socio-Cultural Aspects of the Implementation of Process Orientation in Organizations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule podjęto próbę określenia problemów związanych z wdrażaniem orientacji procesowej w organizacjach tradycyjnych, opierających swe funkcjonowanie na strukturach hierarchicznych. Zwrócono uwagę głównie na aspekty związane z kulturą organizacyjną przedsiębiorstwa. Opisano normy, wartości i postawy charakterystyczne dla przedsiębiorstw tradycyjnych. Podjęto próbę stworzenia syntetycznej charakterystyki kultury organizacyjnej sprzyjającej organizacji procesowej. W wyniku porównania obydwu kultur wskazano na główne bariery wprowadzania orientacji procesowej w organizacjach tradycyjnych. Artykuł powstał w oparciu o analizę literatury w zakresie kultury organizacyjnej, procesów organizacji i zarządzania zmianą.(abstrakt oryginalny)
EN
The article attempts to identify the problems connected with the implementation processes in the organization, coming from organizational culture. As a starting point the traditional enterprise with a functional structure is taken. Then synthetically the causes of the appearance of the organization based on processes are described. In the next part there are also recognized attitudes that formed in the organization based on traditional hierarchical structures. At the end an ideal attitude of employee and managers for the process-oriented organization is described. The article is based on an analysis of literature in the field of organizational culture, processes organization and management of change.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Armstrong M., Jak być lepszym menedżerem, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1997.
  • Blanchard K., Przywództwo wyższego stopnia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Cameron K.S., Quinn R.E., Kultura organizacyjna - diagnoza i zmiana, model wartości konkurujących, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  • Grajewski P., Organizacja procesowa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007.
  • Hammer M. Reinżynieria i jej następstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  • Hammer M., Champy J., Reengineering w przedsiębiorstwie, Neumann Mamagement Institiute, Warszawa 1996.
  • Müller U.R., Zmiana warty w zarządzaniu. Dramat i szansa, Placet, Warszawa 2000.
  • Niemczyk J., Organizacja procesowa, [w:] R. Krupski (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005.
  • Sikorski Cz., Kształtowanie kultury organizacyjnej: filozofia, metody, strategie, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2009.
  • Sikorski Cz., Wolność w organizacji, Oficyna Wydawnicza Antykwa, Kluczbork-Łódź 2000.
  • Schein E.H., Organizational Culture and Lidership, Jossey-Bass, San Francisco-London 1986.
  • Warnecke H.-J., Rewolucja kultury przedsiębiorstwa. Przedsiębiorstwo fraktalne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  • Watson T., W poszukiwaniu doskonałego zarządzania. Zagadnienia kultury, chaosu i kontroli w pracy menedżera, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • Zbiegień-Maciąg L., Kultura w organizacji. Identyfikacja kultur znanych firm, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171374183

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.