PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 3 Rynek i Konsumpcja | 20--25
Tytuł artykułu

Przeciętny konsument : pojęcie i znaczenie dla ochrony konsumenta

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
An Average Consumer : the Concept and Importance of Consumer Protection
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Ochrona konsumenta na początku traktowana była jako środek zapewniający realizację celów traktatowych. Stopniowo wzrastało jej znaczenie. Obecnie ochrona konsumenta stała się autonomiczną dziedziną, której celem jest zapewnienie ochrony praw konsumenta przez nałożenie obowiązków na przedsiębiorcę oraz wprowadzenie odpowiednich regulacji prawnych pozwalających na wzmocnienie i wyrównanie pozycji konsumenta na rynku. W ochronie konsumenta ważną rolę odgrywa informacja. Dlatego należy dołożyć szczególną dbałość o jakość, przejrzystość oraz jawność informacji na rynku. (abstrakt oryginalny)
EN
Consumer protection at the beginning was regarded as means of ensuring the objectives of the treaty, and it gradually increased in its importance. At present consumer protection has become an autonomous area, which aims to ensure the protection of consumer rights by imposing duties on the enterprise and the establishment of legal regulations allowing for the strengthening and equalization of the consumer position on the market. Information plays an important role in the consumer protection. Therefore, there should be taken a special care of quality, transparency and information availability on the market. (original abstract)
Rocznik
Strony
20--25
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Wrocławski
Bibliografia
  • 1. Łętowska E., (2006), Prawo konsumenckie, Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck.
  • 2. Stefanicki R., (2007), Nieuczciwe praktyki handlowe w świetle prawodawstwa Unii Europejskiej, Warszawa: Difin.
  • 3. Tischner A., (2012), Pojęcie przeciętnego konsumenta w u.p.n.p.r. na tle prawa i orzecznictwa UE [w:] Kasprzycki D., Nowińska E., red., Nieuczciwe praktyki rynkowe. Ocena regulacji, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
  • 4. Tischner A., (2006), Model przeciętnego konsumenta w prawie europejskim, Kwartalnik Prawa Prywatnego, nr 1, Kraków: Polska Akademia Umiejętności w Krakowie.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171374423

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.