PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 39 T.2 Zarządzanie | 89--98
Tytuł artykułu

Komunikacja marketingowa przedsiębiorstw handlu detalicznego prowadzących sprzedaż wielokanałową

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Marketing Communications of Multi-Channel Retail Trade Companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Na początku XXI wieku zagadnienie wykorzystania wielu kanałów dystrybucji przez przedsiębiorstwa handlowe stało się jednym z głównych obszarów badań w marketingu. Komunikacja marketingowa w przedsiębiorstwie handlowym wykorzystującym marketing wielokanałowy opiera się na założeniach komunikacji marketingowej marketingu relacji. Polega ona na prowadzeniu dwustronnego procesu komunikacji, w którym głównym zadaniem jest zaspokojenie potrzeb informacyjnych każdego klienta. W artykule zaprezentowano istotę, zasady prowadzenia oraz główne instrumenty komunikacji marketingowej przedsiębiorstw handlowych prowadzących sprzedaż wielokanałową. (abstrakt oryginalny)
EN
The issue of the use of many distribution channels has become one of the main areas of marketing research at the beginning of the 21st century. Marketing communication in a trade company making use of multichannel marketing is based on the principles of marketing communication of relationship marketing. It is based on conducting two-sides communication whose main aim is satisfying information needs of customers. The article focuses on the nature and principles of conducting and instruments of marketing communication of trade companies making use of multichannel sale. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Armstrong G., Kotler Ph., Marketing. Wprowadzenie, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2012.
  • Bruhn M., Lexikon der Kommunikationspolitik. Begriffe und Konzepte des Kommunikationsmanagements, Verlag Franz Vahlen, München 2008.
  • Bruhn M., Ahlers G.M., Customer Touch Points - Aufgaben und Vorgehensweise einer Multi- Channel Communication, w: Handbuch Multi-Channel-Marketing, Gabler Verlag, Wiesbaden 2007.
  • Drzazga M., Komunikacja marketingowa przedsiębiorstw handlu detalicznego z rynkiem, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2012.
  • Grimm S., Röhricht J., Die Multichannel Company. Strategien und Instrumente für die integrierte Kundenkommunikation, Galileo Press, Bonn 2003.
  • Heinemann G., Verkauf auf allen Kanälen - Multi Channel Systeme - Systeme erfolgsorientiert ausrichten, "Marketing Review St. Gallen" 2009, nr 4.
  • Hefner E.-M., Mit dem Kunden zum Erfolg - Customer Touchpoint Management als Strategie, "Marketing Review St. Gallen" 2010, nr 2.
  • Merx O., Multichannel Marketing Handbuch, Springer Verlag, Berlin 2004.
  • Munkelt I., Warum sollte der Kunde bei uns on-line kaufen?, "Absatzwirtschaft" 2009, nr 8.
  • Schmidt J., Lampert C., Schwinge Ch., Nutzungspraktiken im Social Web - Impulse für die medienpädagogische Diskussion, w: B. Herzig, D.M. Meister, H. Moser, H. Niesyto (red.), Jahrbuch Medienpädagogik. Medienkompetenz und Web 2.0, Verlag für Sozialwissenschaften, Wiesbaden 2010.
  • Schobesberger A., Multichannel - Retailing im Einzelhandel. Entwicklung, Motivation, Einflussfaktore, VDM Verlag Dr. Müller e.k. und Linzberger, Saarbrücken 2007.
  • Schögel M., Saurer A., Schmidt I., Multichannel Marketing - Fokus auf Kunden und Kanäle, "Thexis" 2002, nr 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171374905

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.