PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 39 T.2 Zarządzanie | 421--433
Tytuł artykułu

Strategie marketingowe polskich marek modowych w kontekście ekspansji na rynki zagraniczne

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Polish Fashion Brands' Marketing Strategies in the Context of Expansion Into Foreign Markets
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zdaniem specjalistów polski rynek modowy (odzież, obuwie, akcesoria) rozwija się i jest perspektywiczny. We współczesnej gospodarce rynkowej, którą charakteryzuje turbulentne otoczenie, internacjonalizacja działalności przedsiębiorstw staje się zjawiskiem coraz bardziej powszechnym, znaczącym, a w niektórych przypadkach koniecznym. Charakterystyczną cechą branży modowej jest jej ścisły związek z kulturą danego kraju (regionu), co może stanowić utrudnienie dla umiędzynarodowienia danej marki z tej branży. Celem ninejszego artykułu jest analiza strategii marketingowych wybranych polskich marek modowych w kontekście ekspansji na rynki zagraniczne. Artykuł powstał w oparciu o studia literaturowe oraz analizę wybranych przypadków. (abstrakt oryginalny)
EN
According to experts, the Polish fashion market is constantly expanding and has a certain growth potential. In the modern market economy, characterised by turbulent environment, the internationalisation of business activities is increasingly becoming a common phenomenon, which is not only significant, but also, in some cases, necessary. The characteristic feature of the apparel industry (fashion) - its close ties with the culture of the country (region) - may often be an obstacle to the internationalisation of a fashion brand. The purpose of this article is to analyse marketing strategies of the Polish fashion brands in the context of expansion into foreign markets. This article is based on literature studies and case study. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Antonowicz A., Franchising - uwarunkowania i perspektywy rozwoju, Novae Res, Gdynia 2010.
  • Badzińska E., Konkurowanie przedsiębiorstw w segmencie młodych konsumentów, PWE, Warszawa 2011.
  • Białecki K.P., Januszkiewicz W., Oręziak L., Leksykon handlu zagranicznego, PWE, Warszawa 2007.
  • Duliniec E., Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2009.
  • Grzegorczyk W., Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011.
  • Karasiewicz G., Marketingowe strategie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw. Podejście holistyczne, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2013.
  • Kasprzak M., Czy doczekamy się Zary znad Wisły?, http://biznes.pl/magazyny/handel/czydoczekamy- sie-zary-znad-wisly,5651509,0,foto-detal.html (dostęp 12.10.2014).
  • Kłeczek R., Kowal W., Woźniczka J. (red.), Strategiczne planowanie marketingowe, PWE, Warszawa 2001.
  • Krawiec F., Zarządzanie strategią firmy, Difin, Warszawa 2011.
  • Murray I., Przewodnik po franczyzie, Helion, Gliwice 2008.
  • Pilarczyk B., Sławińska M., Mruk H. (red.), Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych, PWE, Warszawa 2001.
  • PIOT będzie promować polską odzież za granicą, PAP, http://wiadomosci.onet.pl/lodz/poitbedzie- promowac-polska-odziez-za-granica/ltfhh (dostęp 14.10.2014).
  • Polski rynek odzieży i obuwia rośnie mimo kryzysu, http://www.bankier.pl/wiadomosc/Polski- rynek-odziezy-i-obuwia-rosnie-mimo-kryzysu-2198160.html (dostęp 14.10.2014).
  • Rymarczyk J., Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2004.
  • Sławińska M. (red.), Modele biznesu w handlu detalicznym, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2010.
  • Wiktor J.W. (red.), Współczesne problemy marketingu międzynarodowego, AE w Krakowie, Kraków 1998.
  • Wiktor J.W., Chlipała P. (red.), Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych, PWE, Warszawa 2012.
  • http://www.lppsa.com/firma/historia.
  • http://luxclub.pl/kat,1016273,wid,15354037,wiadomosc.html?ticaid=613b31 (dostęp 13.10.2014).
  • http://www.redan.com.pl/pl.page/79/437 (dostęp 12.10.2014).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171375171

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.