Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Effectiveness of Advertising on the Dairy Market
Języki publikacji
Abstrakty
Przedstawiono skuteczność reklamy produktów mleczarskich i jej wpływ na zachowania konsumenckie. Na podstawie danych empirycznych skonstruowano modele skuteczności reklamy. Wykazano, że odmienne elementy reklamy oddziałują na konsumentów przy zakupie produktów mleczarskich. Zaobserwowano także różnice we wpływie poszczególnych elementów reklamy na zachowania konsumentów pogrupowanych ze względu na częstotliwość spożycia produktów mleczarskich. Stwierdzono, że niezależnie od grup użytkowników największy wpływ na zakup produktów mleczarskich ma reklama emitowana w telewizji. (abstrakt oryginalny)
The article investigates the influence of advertising on consumer behavior on dairy market. The empirical results determined the models of advertising effectiveness on dairy products market. Results show that different elements of the advertising impact consumer behavior with regard to various dairy product categories. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
88--92
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
- Cline T.W., Kellaris J.J. 1999: The joint impact of humor and argument strenght in a print advertising context: a case for weaker arguments. Psychology and Marketing, 16, 69-86.
- Jachnis A. 2007: Psychologia konsumenta. Psychologiczne i socjologiczne uwarunkowania zachowań konsumenckich. Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Warszawa.
- Kotler P. 2005: Marketing management . Wyd. 11. Prentice Hall, Harlow.
- Maison D. 1998: Przez serce czy przez rozum? Drogi oddziaływania przekazu reklamowego. [W:] Percepcja reklamy (red. A. Strzałecki). Wyd. ATK, Warszawa.
- Pociecha J. 1996: Metody statystyczne w badaniach marketingowych. PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171376045