PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 80 | 97--108
Tytuł artykułu

Enoturystyka czynnikiem poprawy konkurencyjności regionów z uprawą winorośli na przykładzie Węgier

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Enotoursim as a Factor Improving Competitiveness of Viticultural Regions on the Example of Hungary
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem publikacji jest analiza wybranych działań producentów win węgierskich mających na celu budowanie i umacnianie marki w kontekście rozwoju enoturystyki w regionach winiarskich. (fragment tekstu)
EN
The aim of the study was to analyze selected activities of producers of Hungarian wines aiming at building and strengthening a brand in a context of enotourism development in wine-producing regions. Taking it into account, there were presented characteristic wine-producing regions in Hungary as an exemplifycation of their enotouristic potential as well as selected marketing activities taken up by producers of Hungarian wines. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie
Bibliografia
  • ATKIN T. 2001: Tradition And Innovation In The Tokaj Region, op. cit., p. 17.
  • BARANY I. 2004: The wines of Hungary, A short insider's guide, Budapest: p. 4.
  • CARLSEN J. 2004: A Review of Global Wine Tourism Research, Journal of Wine Research, Vol. 15, No 1, pp. 5-13.
  • DĄBROWSKA M. 2007: Marketing win węgierskich ze szczególnym uwzględnieniem promocji, Warszawa.
  • DŁUGOKĘCKA M. 2002: Ekonomiczno-społeczne uwarunkowania działalności agroturystycznej (na przykładzie gmin Pisz i Kruklanki w woj. warmińsko-mazurskim), Acta Scientiarum Polonorum Oeconomia, nr 1 (1-2), s. 115-124.
  • GETZ D. 2000: Explorer Wine Tourism: Management, Development and Destinations, New York.
  • JAFFE E., PASTERNAK H. 2004: Developing Wine Trails as a Tourist Attraction in Israel, International Journal of Tourism Research, Int. J. Tourism Res. 6, 237-249.
  • JANUSZEWSKA R., VIAENE J., JAKUBOWSKA-LAZECKA J., KOWALIK B. 2007: Strategic orientation of tourism in Małopolska through regional products Acta Scientiarum Polonorum Oeconomia 6 (3), 49-53.
  • POITRAS L., GETZ D. 2006: Sustainable Wine Tourism: The Host Community Perspective, Journal of Sustainable Tourism, Vol. 14, No 5.
  • MICHALSKI E. 2004: Marketing. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • PRZEZBÓRSKA L. 2007: Determinanty rozwoju agroturystyki w Polsce (na przykładzie wybranych regionów) Acta Scientiarum Polonorum-Oeconomia, nr 6 (2), p. 113-121.
  • SAWICKA J. 2001: The Role of Rural Women In Agriculture and Rural Development In Poland, Electronic Journal of Polish Agricultural Universities, Vol. 4, Issue 2.
  • THACH L. 2007: Trends in Wine Tourism, Wine Buisness Monthly, 15 August, http://www.winebusiness.com z dn. 22.10.2009.
  • TÓTH G., HOFMEISTER Z. 2004: Piacktatas a tokaji Aszuról, Debrecen.
  • TYRAN E. 2007: Produkty regionalne i tradycyjne jako ważna część oferty turystyki wiejskiej Acta Scientiarum Polonorum Oeconomia, nr 6 (3), 121-128.
  • Wine Tourism around the World. Development Management and Markets, C. Michael Hall, Liz Sharples, Brock Cambourne and Niki Macionis, 2000.
  • Winemakers Federation of Australia National Wine Tourism Strategy Jack Carlsen, A Review of Global Wine Tourism Research, Journal of Wine Research, 2004, Vol. 15, No 1, pp. 5-13.
  • ZATORSKI A. 2005: Zdumiewająca różnorodność. Atrakcyjne wina z Węgier. "Przegląd Gastronomiczny", nr 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171376505

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.