Warianty tytułu
Zagadnienia zarządzania i komunikacji w sytuacjach kryzysowych
Języki publikacji
Abstrakty
The necessity of communication and the significance of its status within any area and in any activity results from the need of a thorough knowledge of the environment, of the opinions and interests of any subject and also from the necessity to offer the most efficient way how to solve these requirements. A part of the communication process are also several crisis and problematic circumstances and expressions of disagreement. They have to be anticipated and it is necessary to prepare procedures to eliminate them. It is important to recognize these elements on time and to systematically look for answers to them and for the possibilities of corrections. An important role in the creation of a communication plan is therefore played by the analysis and the prediction of the development of existing and potential sources of crisis and disputable questions (the so called issues) and by the identification of means in order to suppress them. (original abstract)
Konieczność komunikacji i jej znaczenie w każdym obszarze oraz każdej działalności wynika z potrzeby gruntownej znajomości środowiska, opinii i oczekiwań wszystkich podmiotów otoczenia i jednocześnie z konieczności jak najbardziej efektywnego zaspokajania tych oczekiwań. Częścią procesu komunikacji jest również komunikacja w kryzysie i podczas innych trudnych okoliczności. Te okoliczności muszą być przewidywane oraz muszą zostać przygotowane procedury na wypadek ich wystąpienia. Ważne jest, aby rozpoznać te elementy na czas i systematycznie szukać możliwości odpowiednich korekt trudnych sytuacji. Ważną rolę w tworzeniu strategii komunikacji odgrywa analiza i prognozowanie istniejących i potencjalnych źródeł kryzysu i kwestii spornych oraz identyfikacji środków reagowania. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
- University of Economics in Bratislava, Slovak Republic
autor
- University of Economics in Bratislava, Slovak Republic
Bibliografia
- Pfannenberg, J. (2009). Veränderungskommunikation: So unterstützen Sie den Change-Prozess wirkungsvoll Themen, Prozesse, Umsetzung. Frankfurt am Main: F.A.Z. - Insitut für Management-, Markt- und Medieninformationen.
- Vymetal, J. (2008). Průvodce úspešnou komunikací. Efektívni komunikace v praxi. Praha: Grada Publishing.
- Meckel, M. & Schmidt, B. (2008). Unternehmenskommunikation: Kommunikationsmanagement aus Sicht der Unternehmensführung. Wiesbaden: Gabler.
- Lesáková, D. et al. (2014). Strategický marketing. Bratislava: Sprint 2 s.r.o.
- Hamburger, S. (2006). Möglichkeiten und Grenzen der Krisenkommunikation. GRIN Verlag.
- Chalupa, R. (2012). Efektivní krizová komunikace: pro všechny manažery a PR specialisty. Praha: Grada Publishing.
- Stanová, I. (2012). Krízová komunikácia: Co robit' pred, pocas a po. Available on the internet: http://www.institutik.cz/wpcontent/uploads/2012/03/PMP_Marketing_krizova_komunikacia.pdf (2015.01.20).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171378545